VELIKA POTROŠNJA

Hrvati šopingiraju kao da je Božić sutra, a ne za dva tjedna: U prosincu će potrošiti više od tri milijarde eura

Marko Mrkonjć/PIXSELL

Hrvati troše kao da nema sutra, a vrhunac blagdanske kupovine još nije stigao. Potrošit ćemo u prosincu više od 3 milijarde eura

Nema toga što božićna čarolija ne može prodati. Ako je suditi
prema prodaji, polnoćka samo što nije. Kupuje se kao da je Božić
sutra, a ne za dva tjedna, piše Danas.hr.

“Ja i suprug svake godine na početku godine otvorimo štednju, i
ta štednja se sprema za kupovinu poklona. Imamo 12-13 djece
kojima moramo svake godine kupiti poklone, u kunama bi bilo oko
5-6 tisuća kuna”, kaže Dilen Jojić iz Zagreba.

“Ako ćete kupiti tenisice već morate dati 120 eura. Skupi su
pokloni, potrošit ću nekih 600 – 700 eura, ali pretjerano je sve
ovo”, rekla je za RTL Morana Paliković iz
Zagreba.

U mjesecu smo u kojem najviše trošimo, a trgovci najviše
zarađuju. Ovih dana malo tko uspije povući ručnu.

“Ne želimo da nas materijalizam vodi, ali nije to danas
jednostavno u ovom konzumerističkom svijetu i vremenu”, smatra
Lidija Ponjavić.

“Evo sad sam baš kupila unuku nešto za skijanje, a djevojčicama
šalovi i kape i tako to”, rekla je Vera Nađ.

Koliko god se pazilo, u lovu na blagdanski duh i ove ćemo godine
srušiti rekord. Od 2020. do sada penjali smo se s potrošenih 1,8
milijardi eura, na 2, 3 milijarde. Lani smo u mjesec dana
potrošili rekordnih 2,8 milijardi eura.

“Na temelju prošlogodišnje potrošnje i kretanja ovogodišnje
potrošnje koja je rasla za prvih 10 mjeseci ispod 3 posto, dakle
2,9 posto procjenjujemo da će tijekom blagdana i ova
predblagdanska potrošnja u prosincu rasti iznad 10 posto”, rekao
je Josip Zaher, predsjednik HGK-a za trgovinu i
financijske institucije.

Drugim riječima, samo ovog prosinca zbog inflacije, u trgovinama
ćemo ostaviti najmanje 3 milijarde eura i 80 milijuna eura.
Sindikati poručuju bit će to i više.

“Upravo zbog toga što je, ne samo na području hrane gdje je
drastičan rast cijena, nego i na svim drugim područjima došlo do
izrazito visokog rasta, pa čak i nekakve akcije koje se
pojavljuju tijekom prosinca još uvijek neće umanjiti taj snažan
rast, taj skok cijena”, rekao je Krešimir Sever,
predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata.

Najveći dio blagdanskog budžeta i ove godine otići će na igračke,
odjeću i obuću, kozmetiku i elektroničke uređaje, a čak svaki
treći euro odlazi na hranu i piće.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari