Loše je i što je krađa sve više tako je lani ukradeno skoro 9 posto više automobila nego 2021. godine. Dobro je što se oko 75 posto automobila vrati vlasniku
Najnoviji podaci MUP-a pokazuju da se u Hrvatskoj automobili sve
više kradu, a na meti lopova posebno su pojedine marke
automobila.
Ukupan broj ukradenih vozila lani je porastao za 8,7 posto u
odnosu na 2021., ali je dobro da su od četiri ukradena
automobila, čak tri vraćena vlasnicima ili 74,5 posto. Na
stranici Postanivozac.com objavili su kako se
promijenio trend krađa te je s trona “skinut” Volkswagen. Sada se
najviše kradu vozila francuskih proizvođača koji čine 24,6 posto
od ukupnog broja ukradenih vozila u 2023. godini. Volkswagen je
na drugom mjestu s udjelom 22,4 posto.
Treće i četvrto mjesto u odnosu na prethodne godine ostaju
nepromijenjeni, a drže ih Opel s 10,1 posto i grupa talijanskih
proizvođača (Fiat/Lancia/Alfa –Romeo) sa 7 posto u ukupnom broju
ukradenih vozila u 2023. godini.
Evo poretka vozila koja se najviše kradu:
1. Renault/Peugeot/Citroen (24,6 %)
Posljednjih godina vidi se trend porasta krađa ovih vozila – u
2021. udio vozila francuskih proizvođača u ukupnom broju
ukradenih vozila bio je 17,66 posto, u 2022. godini, 18 posto, a
u 2023. godini 24,6 posto.
2. Volkswagen (22,4 posto)
Daleko najviše registriranih vozila u Hrvatskoj su vozila brenda
Volkswagen, a vjerojatno je to i razlog što su godinama
najpoželjniji brend kod kradljivaca jer se njihovi dijelovi
izrazito lako i brzo prodaju.
Volkswagen je bio prvi na ovoj listi 2021. godine s 25,15 posto i
2022. godine s visokih 30 posto.
3. Opel (10,1 posto)
Opel kao njemački proizvođač automobila, po svim parametrima drži
čvrstu sredinu pa se tako i na listi vozila koja se najviše kradu
također našao u sredini.
4. Fiat/Lancia/Alfa –Romeo (6 posto)
Broj registriranih vozila u Hrvatskoj pokazuju kako su “Talijani”
sve popularniji zbog čega već godinama slove kao brendovi koji se
najviše kradu u Hrvatskoj. Baš poput Opela, u 2023. godini su
vozila talijanskih proizvođača zadržala približno isti omjer u
ukupnom broju ukradenih vozila.
5. Ostali brendovi (36,9 posto)
Pojedinačan udio u ukupnom broju ukradenih vozila svih ostalih
brendova vozila je ispod 5 posto što ih čini nedovoljno značajnim
da bi ih MUP promatrao kao zasebnu skupinu. Na listi se ne nalaze
niti brendovi koji primarno proizvode više klase vozila poput
Mercedesa, BMW-a i Audi-a.