Nagodbom su zadovoljne sve strane. Država je dobila vrtoglav iznos i vozni park obogaćen s čak sedam luksuznih automobila. Inja Bašić, poznati kralj limuzina, od kojega su skupe jurilice kupovali brojni poznati sada radi za opće dobro, i to umjesto zatvora. RTL donosi kako izgledaju i tko će ih voziti
Svaki je vrijedan oko 20 tisuća eura, bez puno prijeđenih
kilometara, automatik, godište 2016.
Sedam vozila marke Nissan Infinity zaplijenjeni od poznatog
dilera luksuznih automobila jučer su postali trajno vlasništvo
Republike Hrvatske. Snimili smo onaj koji se nalazi u
Ministarstvu financija, dok je većina raspoređena po carinskim
upravama, piše RTL
Danas.hr.
Država ih je oduzela poznatom kralju limuzina Inji Bašiću nakon
što je USKOK sklopio ekspresnu nagodbu kojom su očito svi
zadovoljni. Najpoznatiji trgovac u USKOK-u sve je priznao, ne ide
u zatvor, ali zato je ostao bez svega – državi mora dati gotovo
300 tisuća eura, uzeli su mu sedam automobila vrijednih 135
tisuća eura i mora odraditi 660 sati rada za opće dobro. U to su
mu uračunata tri mjeseca koja je u Remetincu već odležao.
Zbog sumnje u šverc luksuznih automobila, Bašić je s još 12
optuženih uhićen 2019. godine. Izbjegavajući plaćanje carine i
poreza, automobile su dopremali uglavnom iz Njemačke. Riječ je o
rabljenim vozilima visoke klase. Sumnja se da je tako utajeno 3,7
milijuna kuna za 40-tak automobila.
Profesorica s pravnog Fakulteta Sunčana Roksandić upozorava kako
su nagodbe najkorisniji alat u uskočkim djelima gdje se može na
najbrži način doći do oduzimanje imovine.
“Kad govorimo o osudi za ova kaznena djela ako netko i dobije
veliku zatvorsku kaznu s čime bi možda javnost bila zadovoljena
ali ne dođe do oduzimanja imovinske koristi zapravo cilj primjene
sankcije u predmetima uskočke nadležnosti nije ostvaren”,
objašnjava.
Po podacima prošle godine, od 469 odluka sudova 239 presuda
doneseno je na temelju sporazuma, što je gotovo 51 posto. I dok
se neki prijedlozi odvjetnika odbijaju zbog niskih prijedloga
sankcija, neki prijedlozi USKOK-a nosu prihvaćeni zbog visine
zatvorske kazne.
Odvjetnik Milko Križanović kaže nam: “Na nagodbe na USKOK-u ne
treba gledati s nekim podozrijevanjem i s nekakvom mistikom već
dakako svaku nagodbu treba podržavati da je tužitelj izašao s
tolikom snažnom argumentacijom gdje je interes obrane da ne
produljuje tijek kaznenog postupka”.
Sudski procesi u Hrvatskoj, uz to što enormno koštaju kada se
uzmu troškovi odvjetnika i vještačenja, u nekim kompleksnim
slučajevima traju toliko dugo da se kraj jednostavno ne nazire. U
ovom slučaju država je još jednom obila automobile za koje nije
ni sanjala da će ih voziti, piše RTL
Danas.hr.