Europski potrošači uskoro će imati na raspolaganju gumb za otkazivanje koji se može aktivirati i prije nego što narudžba stigne na adresu
Koliko vam se puta dogodilo da ste nešto naručili preko interneta
i sutra shvatili da taj proizvod ipak ne trebate.
Sigurno ste pomislili kako bi bilo dobro da postoji samo jedan
gumb kojim biste riješili svoj problem. Evo dobre vijesti –
uskoro stiže.
Svaki dan najmanje 80 tisuća paketa. Gomila njih naručena u
trenutku slabosti, ali i dosade.
“Današnje količine koje svakodnevno bilježimo nekad su bile
specifične samo za najužurbaniji dio godine, nakon Crnog petka i
tijekom prosinca, ali količine koje su danas od 80 tisuća
pošiljaka dnevno one ne padaju, i dalje rastu. Pošta bilježi rast
broj paketa od gotovo 30 posto u odnosu na prošlu godinu”, govori
Krešimir Domjančić, glasnogovornik Hrvatske
pošte.
Preko interneta kupuju i oni koji su donedavno bili najveći
skeptici. Svaki treći Hrvat redovito kupuje online, a u toj
kupnji ni malo ne vrijedi ona: strpljen – spašen.
Neke od Hrvatica koje smo sreli kažu da najčešće kupuju robu,
torbice, a govore i da su ponekad i svaki dan na web shopu te da
prime između pet i 15 paketa mjesečno.
Mnogi misle, kupit ću sad pa ako ne bude odgovaralo, vratit ću.
Iako većina trgovaca nudi besplatan povrat, procedura je često
komplicirana. Pola naručenih artikala kupci uopće ni ne
pokušavaju vratiti.
“Dosta se naživciraš. Kad njima trebaš platit sve pet, a kad ti
trebaš svoje dobiti nazad, oni uvijek imaju i 100 pitanja, 100
odgovora”, ističe Tihana Majdenić iz Zagreba.
Doživjela je to na svojoj koži kad je naručila pametni sat.
“Kad su mi ga četvrti put vratili istog, onda sam ga samo vratila
u ladicu i više ga nisam željela koristit, i vraćati im. Nije mi
se dalo zafrkavati za 9 eura, ali je bilo frustrirajuće”, govori.
Europski potrošači uskoro će imati na raspolaganju gumb za
otkazivanje koji se može aktivirati i prije nego što narudžba
stigne na adresu.
“Prilikom online trgovine ćete imati gumb na kojem će pisati –
povuci se iz kupovine, kada to pritisnete još jednom će vas
pitati jeste li sigurni, a ako pritisnete da – u dva klika ste se
uspjeli povući iz kupovine koja vam zapravo ne odgovara”, kaže
Biljana Borzan, zastupnica u Europskom
parlamentu.
Trgovcima je već počelo teći vrijeme prilagodbe.
Dino Oreški, tajnik Udruge eCommerce Hrvatska
govori: “Veliki broj naših internet trgovina već ima dosta uigran
taj dio, ali dosta trgovaca ga nema. Tako da će se svi morati
prilagoditi toj novoj direktivi. S druge strane, kupac koji je
kupio proizvod treba o svom trošku vratiti proizvod”.
No i tu Europa želi uvesti reda, novim gumbom za otkazivanje i
takva naknada može se izbjeći.