Iako su iz Vlade prije mjesec dana, pri prvoj najavi poskupljenja telekomunikacijskih usluga, umirivali građane i govorili da do poskupljenja ove godine neće doći, jedan od tri najveća operatere na hrvatskom tržištu ostao je nepokolebljiv
Iako su iz Vlade tvrdili kako je s telekomima postignut dogovor
da do kraja godine poskupljenja neće biti – to se pokazalo kao
lažno obećanje. Jedan od operatera potvrdio je za RTL da će
cijene usluga biti više, piše Danas.hr.
Od prvog srpnja će usluge jednog od teleoperatera biti 8,5 posto
skuplje. Opravdanje – indeksacija zbog inflacije – građani teško
prihvaćaju.
“Pa nekako očekivano s obzirom na situaciju, ali to ne znači da
je opravdano”, kaže Marin Capan iz Zagreba.
“Mislim da nije uredu i mislim da bi cijene trebale ostati kakve
su bile do sada”, kaže Ivan Martinić iz Zagreba.
“U ovoj državi se sve radi kontra zakona. Ne podržavam!”, odlučan
je Ivica Borovečki.
“Pa mislim da sve što danas poskupljuje pravda se inflacijom. Sad
je li to uredu ili ne, treba se malo pobolje istražit”, kaže nam
Roko Odžić Pezelj.
Iako su iz Vlade prije mjesec dana, pri prvoj najavi poskupljenja
telekomunikacijskih usluga, umirivali građane i govorili da do
poskupljenja ove godine neće doći, jedan od tri najveća operatere
na hrvatskom tržištu ostao je nepokolebljiv.
“Zbog nekoliko godina nestabilnih tržišnih uvjeta, velikih
izazova u poslovanju i visokoj stopi inflacije, od 1. srpnja
A1 Hrvatska primijenit će indeksnu klauzulu na
mjesečne naknade tarifa, paketa i opcija definiranih službenim
cjenikom kompanije”, kažu iz A1.
Dakle, ministra Butkovića nisu poslušali. On najavljuje nove
razgovore.
“Dogovor je bio da se do kraja godine neće podizati cijene, A1 je
to najavio, vidjet ćemo u dijalogu s njima pozvat ćemo ih opet pa
ćemo vidjeti što se tu događa. Budući da još uvijek nije došlo do
poskupljenja, to ćemo još razmotriti”, poručio je ministar.
No, budući da A1 očito nema namjeru slušati ministra, veći računi
će korisnike dočekati u kolovozu. Iz Hrvatskog telekoma kažu da
odluku o poskupljenju nisu donijeli, dok od Telemacha nismo
dobili odgovor, ali prema zakon cijene ne mogu povećati prije
nego obavijeste korisnike.
“Operator mora korisnike obavijestiti 30 dana prije nego što će
doći do poskupljenja, HAKOM nešto više od toga, dakle, nekih osam
dana prije tih 30 dana, i to je zapravo vrijeme u kojem korisnik
odlučuje hoće li nastaviti koristiti uslugu”, kaže Andro Marčev,
rukovoditelj Odjela zaštite korisnika HAKOM-a.
Ipak, besplatan raskid ugovora, neće biti moguć.
“S obzirom na to da je operator početkom godine taj dio uvrstio u
opće uvjete i tada dao korisnicima rok od 60 dana pravo na
raskid, sada korisnik nema pravo na raskid bez plaćanja naknade”,
dodaje Marčev.
Dakle, ako ugovor s A1 nisu raskinuli nakon najave mogućeg
poskupljenja nekad u budućnosti jer su vjerovali ministru da
poskupljenja neće doći, sad će to platiti. A kad konkurencija
vidi da je jedan teleoperater cijene povećao, neće stajati na
putu i drugima da slijede primjer.