Glavna je svrha predmeta poboljšanje psihomotoričkog razvoja djece kroz iskustveno učenje u konkretnim situacijama uz razvijanje niza životnih vještina potrebnih za uspješno funkcioniranje u brojnim okružjima
Priprema zdravih obroka, izrada plana potrošnje, pružanje
prve pomoći, jednostavni popravci obuće i odjeće, neke su od
vještina koje bi učenici trebali naučiti u sklopu predmeta
Praktične vještine, čiji je nacrt kurikuluma Ministarstvo
znanosti i obrazovanja uputilo u e-savjetovanje, piše
net.hr.
Praktične vještine jedan je od novih predmeta koji će se od
jeseni poučavati u školama
odabranim za eksperimentalni program Osnovna škola
kao cjelodnevna škola – uz Svijet i
ja, Informacijske i digitalne kompetencije, Društvo i
zajednica te Prirodoslovlje.
Glavna je svrha predmeta, čija satnica prema nacrtu kurikuluma
iznosi 35 sati godišnje, poboljšanje psihomotoričkog razvoja
djece kroz iskustveno učenje u konkretnim situacijama uz
razvijanje niza životnih vještina potrebnih za uspješno
funkcioniranje u brojnim okružjima.
Održavanje osobe higijene (npr. pravilno pranje
ruku, pranje zuba) te posluživanje zdravog obroka od
raznolikih namirnica (kompot, salata, palačinke od zdravih
namirnica) također su vještine koje bi učenici prema nacrtu
kurikuluma trebali usvojiti na predmetu Praktične vještine.
Među ostalim, učit će označavati kutije za
određenu vrstu otpada te zbrinjavati otpad prema vrsti u
izrađene kutije, jednostavne popravke odjeće i obuće te
pružati prvu pomoć (pozivanje hitnih službi, mjerenje
tjelesne temperature, dezinfekcija i povijanje rana, postavljanje
hladnih obloga, imobilizacija i sl.).