ZBOGOM, DIZELAŠI

U Hrvatskoj je po prvi put ikad prodano više novih hibrida nego dizelaša

Patrik Macek/PIXSELL

U Hrvatskoj je trenutačno 4799 električnih vozila, 26467 hibrida i 2544 plug in hibrida

Za Hrvatsku – breaking news. Prvi put ikad, prodano je više
hibrida nego dizelaša. Naravno kad govorimo o novim automobilima,
ne rabljenim, i da, razlika je u svega stotinjak auta, ali i to
je nešto, piše Danas.hr.

Njemačka dotle predvodi zelenu revoluciju: u prosincu je tamo
prodano najviše električnih automobila, na drugom mjestu su plug
in hibridi. Kada će Hrvatska postati Njemačka?

Trećina novoregistriranih automobila u Njemačkoj su električni,
slijede plug in hibridi s 22 cijela 3 posto. Benzinaca ima 20
cijela 6 %, hibrida 12 cijela 8, a dizelaša – 10 cijela 8 posto.

“Naš cilj je imati 15 milijuna električnih automobila na cestama
u Njemačkoj do 2030”, rekao je Olaf Scholz, njemački kancelar.

Sada ih imaju milijun i 200 tisuća. A dizelaši su djelomično
zabranjeni u nekoliko njemačkih gradova, među kojima su Hamburg i
Stuttgart.

“Ja moram priznati da su i mene iznenadile te brojke, da je puno
brži rast nego što smo mi očekivali. Prema našim procjenama,
Njemačka je trebala ući u 100 postotnu prodaju električnih vozila
negdje 2028., znači za 5 do 6 godina, a brojke pokazuju da će taj
trend biti osjetno kraći”, poručio je Hrvoje
Prpić
, predsjednik udruge Strujni krug.

Elektrifikacija europskog voznog parka je u punom jeku, a
rekorderi su – pogađate – u Skandinaviji. Udio električnih
automobila kod novoregistriranih automobila u 2021. godini
najveći je u Norveškoj – 86 posto. Slijede Island s 64 i Švedska
s 46 posto. Donji dio te ljestvice su zemlje Cipar, Poljska,
Češka i Slovačka, s oko 1 posto. Hrvatska je bila na manje od 5
posto.

“Predviđanja ovise od države do države, od 2027 pa do 2032.
recimo za Hrvatsku, kada bi se 100% vozila prodavalo električno.
I onda još imamo tranziciju od 10 godina do 15 godina, kada će
sve kompletno biti prebačeno na struju, znači 2040. nekakve
zapadne države, mi 2045. ili 2050”, kazao je Prpić.

U Hrvatskoj je trenutačno 4799 električnih vozila, 26467 hibrida
i 2544 plug in hibrida. Lani se prodalo i 213 novih Tesla, a
registrirane su i 2 Rimčeve Nevere. A dogodilo se nešto još
nevjerojatnije od činjenice da je netko u Hrvatskoj kupio
automobil od 2 milijuna eura: hibridi su zauzeli drugo mjesto u
udjelu prodaje novih automobila, dakle više ih se prodalo nego
dizelaša. Doduše, riječ je o razlici od 160 automobila.

“Mi dosta kasnimo, imamo dosta konzervativan stav po pitanju
svega, pa tako i automobila, međutim vidljivo je da je sve manji
udio dizelskih automobila u sveukupnoj prodaji, zato što ih je i
manje uopće u ponudi, sve je veći broj hibrida, a i broj el.
automobila”, kazao je Kristijan Tićak, urednik
magazina Auto motor i sport.

A bilo bi ih više da država poboljša subvencije. Jer ako ih
radimo jednom godišnje, po principu najbržeg prsta, kada nestaju
u manje od sat vremena, a da se pritom javnim novcem financiraju
i luksuzni automobili – ne možemo očekivati brzi prijelaz.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari