Hoćemo li postati europsko stovarište starih auta? Tko to može kupiti električni automobil? A punionice? Kakva je politika RH? I još mnoštvo pitanja
Automobilima s klasičnim pogonom je odzvonilo! Barem tako
uvjeravaju iz Europske unije koja je, nakon dugih rasprava,
postigla konačni dogovor. Nakon 2035. s tvorničkih traka više
neće silaziti dizelaši i benzinci već automobili s nultom
emisijom štetnih plinova, piše Danas.hr.
Što na takvu odluku kažu hrvatski vozači, koji su inače veliki
ljubitelji dizelaša, i što očekuje hrvatsko tržište provjerila je
Sanja Čatipović.
Hrvati voze stare automobile. 70 posto voznog parka starije je od
10 godina. Prosječni osobni automobil ima 13 godina.
“Razmišljam o novom autu, dizelašu ili nečemu nema veze, ali bilo
bi dobro kad bi svi ti električni bili jeftiniji da ih svatko
može kupiti”, smatra jedan građanin.
“Nekako mi je najbolja opcija možda hibrid. Možda bi neki hibrid
bio nekakav prvi korak”, smatra drugi.
Dok mi još razmišljamo, Europska unija se dogovorila. Od 2035. s
tvorničkih traka više ne bi trebali silaziti automobili na
fosilna goriva. Jan Huitema, zastupnik u
Europskom parlamentu: “Od tada nadalje će se moći prodavati samo
novi automobili s nultom emisijom CO2 na europskom tržištu.
Mislim da je to veliki uspjeh.”
No, mnoge stvari još treba riješiti. Poput infrastrukture, što
muči i proizvođače i kupce.
Bruno Svečak, direktor u salonu rabljenih
automobila: “Ako pričamo o jeftinijim vozilima, tu se ne spominje
kad će se ukinuti dizel, da li će se ukinuti dizel, kakva je
budućnost vožnje vozila s unutarnjim izgaranjem. Dok kod kupaca
koji su, amo reć’, nešto dubljeg džepa, postavljaju se nekakve
projekcije što će biti, kad će biti i na koji način će se ta
vozila na kraju vrednovati nakon isteka vremena.”
Za mnoge su automobili na struju još uvijek preskupi. Ova odluka,
poručili su iz Europskog parlamenta, trebala bi pridonijeti tome
da takvi auti budu jeftiniji.
Da ne postanemo Havana prepuna starih automobila, morat će se
mijenjati i neki zakoni, objašnjava Kristijan
Tičak, glavni urednik Auto, motor i sporta:
“Zakonski propisi se sudaraju. S jedne strane imamo Fond za
energetsku učinkovitost koji godišnje dijeli 100 milijuna kuna za
poticanje elektromobilnosti, s druge strane imate porez koji
favorizira vozila starija od 10 godina.”
Cijeli prilog RTL-a pogledajte ovdje: