predstavljanje na mupu

Građani, aktivirajte digitalne osobne iskaznice i izbjegnite čekanja na šalterima

MUP/AKD

Uvođenjem digitalne osobne iskaznice smanjuje se administracija, pojednostavljuju brojne procedure te olakšava komunikacija i svakodnevni život građana

Ministarstvo unutarnjih poslova je s Agencijom za komercijalnu
djelatnost (AKD) 4. travnja 2022. godine sklopilo Sporazum o
suradnji s ciljem provedbe projekta uvođenja digitalne osobne
iskaznice. 

Cilj provođenja kampanje je potaknuti što veći broj građana na
aktivaciju i korištenje nacionalnog identifikacijskog osobnog
dokumenta kako je definirano Zakonom o osobnoj
iskaznici. Projekt digitalne osobne iskaznice financira
Europska unija iz fonda NextGeneration EU.

Danas, 13. listopada s početkom u 10 sati u Policijskoj
upravi osječko-baranjskoj, voditeljica Sektora prodaje u Agenciji
za komercijalnu djelatnost Adela Jelinek Bišćan
prezentirala je navedeni projekt te objasnila rad i postupak
aktiviranja elektroničke osobne iskaznice te izrade Mobile
ID na uređaju (platformi) za aktiviranje eOsobne koji je
postavljen u predvorju šalter sale.

Mobilni identitet olakšava i pojednostavljuje korištenje e-usluga
s najvišom razinom sigurnosti pomoću besplatne mobilne aplikacije
Certilia tako da se i preko mobilnih uređaja može predate:

  • zahtjev za putovnicu ili vozačku dozvolu
  • zatražiti dostava dokumenata na kućnu adresu
  • upotrebljavati Portal zdravlja ili se naručiti za pregled kod
    liječnika
  • prijaviti novorođenče
  • upisati dijete u dječji vrtić
  • ili potpisati ugovor za što je često potrebno imati udaljeni
    potpisni certifikat s istom pravnom snagom kao vlastoručni potpis
    i koji omogućava kvalificirano elektroničko potpisivanje
    dokumenata bez čitača i kartice.

Više informacija na stranicama www.eid.hr
 

“Dragi sugrađani, kako bismo bili ukorak s najnovijim
standardima, pozivamo vas da aktivirate certifikate na svojim
elektroničkim iskaznicama, zatražite mobilni identitet te putem
mobilne aplikacije Certilia ostvarite mogućnost pristupanja
portalu eGrađani putem mobitela. Naravno, kvalificiranim
elektroničkim potpisom možete potpisivati dokumente. Nakon
aktivacije MobileID više vam neće trebati čitač!

Za cijeli postupak treba vam osobna iskaznica s čipom, PIN
omotnica i mobitel. U slučaju gubitka inicijalnih podataka za
registraciju i aktivaciju (PIN omotnica), nove možete zatražiti u
policijskoj upravi te na jednostavan način aktivirati eOsobnu i
ostvariti pristup digitalnim uslugama uz najvišu razinu
sigurnosti. “

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari