Ono čemu svjedočimo svaki dan kod plaćanja računa potvrđeno je i u statistici
Cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene indeksom
potrošačkih cijena, u srpnju 2022. u odnosu na lipanj 2022. u
prosjeku su više za 0,4%. U odnosu na srpanj 2021., tj. na
godišnjoj razini, u prosjeku su više za 12,3%, objavio je Državni
zavod za statistiku.
Promatrano prema glavnim skupinama klasifikacije ECOICOP, na
godišnjoj razini, najveći porast potrošačkih cijena u prosjeku je
ostvaren u skupinama Prijevoz, za 19,2%, Hrana i bezalkoholna
pića, za 18,3%, Restorani i hoteli, za 16,8%, Pokućstvo, oprema
za kuću i redovito održavanje kućanstva, za 14,1%, Rekreacija i
kultura, za 10,0%, Stanovanje, voda, električna energija, plin i
ostala goriva, za 9,7%, Razna dobra i usluge, za 7,0%, te Odjeća
i obuća, za 5,5%.
Najveći doprinos stopi porasta godišnjeg indeksa ostvaren je u
skupinama Hrana i bezalkoholna pića (+4,75 postotnih bodova),
Prijevoz (+2,83 postotna boda), Stanovanje, voda, električna
energija, plin i ostala goriva (+1,64 postotna boda), Restorani i
hoteli (+0,84 postotna boda), Pokućstvo, oprema za kuću i
redovito održavanje kućanstva (+0,80 postotnih bodova),
Rekreacija i kultura (+0,53 postotna boda), Razna dobra i usluge
(+0,43 postotna boda) te Odjeća i obuća (+0,32 postotna
boda).
Promatrano prema posebnim skupinama, najveći porast cijena u
prosjeku na godišnjoj razini ostvaren je u skupini Energija, za
20,6% (doprinos porastu od +3,46 postotnih bodova).
Na mjesečnoj razini najviše su u prosjeku porasle cijene u
skupinama Restorani i hoteli, za 4,9% (doprinos porastu od +0,24
postotna boda), Hrana i bezalkoholna pića, za 2,2% (+0,57
postotnih bodova), Rekreacija i kultura, za 2,0% (+0,11 postotnih
bodova), Alkoholna pića i duhan, za 1,8% (+0,09 postotnih
bodova), Pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje
kućanstava, za 1,3% (+0,07 postotnih bodova), Razna dobra i
usluge, za 1,2% (+0,07 postotnih bodova) te Prijevoz, za 0,5%
(+0,07 postotnih bodova). Porast cijena ublažio je pad cijena u
skupini Odjeća i obuća, za 14,4% (-0,84 postotna boda, sezonsko
sniženje odjeće i obuće) te u skupini Komunikacija, za 0,9%
(-0,05 postotnih bodova).