sprječavanje tragedija

Prometni stručnjak predlaže: “Zabraniti korištenje tempomata od ponoći do 6 sati ujutro”

Zeljko Lukunic/PIXSELL

Autobus pun usnulih poljskih hodočasnika održavao je na autocesti A1 brzinu od 90 kilometara na sat, čak i na blagoj uzbrdici

Autobus pun usnulih poljskih hodočasnika održavao je na autocesti
A1 brzinu od 90 kilometara na sat, čak i na blagoj uzbrdici,
zahvaljujući tempomatu. Iskusan vozač i u takvoj situaciji može
kontrolirati situaciju, ali dovoljno je da mu se na trenutak od
umora sklope oči…

“Kad vozač zaspi, autobus nesmanjenom brzinom, bez oduzimanja
snage motora (!) i kočenja, nekontrolirano skreće s putanje,
izlijeće s voznog traka, probija zaštitnu ogradu pa se zabija u
tvrdi objekt, drugo vozilo, prevrće, ili naleti na vozilo ispred,
najčešće posljednje u koloni koja se stvorila zbog gužve. Rizik
povećava korištenje mobitela, pogotovo što mnogi vozači tegljača
tijekom vožnje na tempomatu surfaju po internetu, koriste
društvene mreže, odgovaraju na poruke”, piše prometni stručnjak
Željko Marušić za autoporatal.

Kako to spriječiti? Povećane kontrole, kaže Marušić, u trenutnoj
su situaciji praktički nemoguća misija jer je policije na
autocestama premalo da bi mogla učinkovito kontrolirati ove
probleme. Predlaže pojačane kontrole tahografa na granicama i
intenzivnije kontrole na autocesi.

Zabraniti korištenje tempomata od ponoći do 6 sati

“Učinkovitije kontrole korištenja mobitela u vožnji, vozača svih
vozila, moguće su jedino premrežavanje autocesta radarskim
uređajima za mjerenje brzine, s visokorazlučivim kamerama, koje
mogu kontrolirati i vezivanje u vožnji. Zbog toga je to prometni
prioritet od nacionalnog interesa. Tada bi se i rasteretili
presretači, koji bi umjesto neučinkovitog lovljenja prebrzih
vozača, primarno kontrolirali upravo ovakve devijacije”, predlaže
Marušić te kaže kako je već danas moguće poduzeti određene
konkretne mjere:

“Zabraniti vožnju autobusa i tegljača korištenjem tempomata, od
ponoći do 6 sati, uz kaznu od 1000 eura za vozača i 10.000 eura
za poslodavca. Policija to učinkovito može kontrolirati rutinskim
kontrolama autobusa u sitnim satima i pregledom tahografa”, kaže
Marušić, svjestan da mnogima to neće odgovarati:

“Pogotovo vozačima koji uredno ispunjavaju odredbe o odmorima i
vremenima vožnje tijekom tjedna, ali bez toga možemo samo
očekivati sljedeću sličnu ili goru prometnu tragediju. Policija
to može utvrditi pregledom tahografa, jer se u vožnji bez
tempomata stalno bilježe manja ili veća kolebanja brzine, po
potrebi i priključenjem policijskog kontrolnog uređaja na OBD
priključak. Razmjerno jednostavno mogla bi se opremiti i obučiti
za takve postupke”, predlaže Marušić.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari