Ugovor o gradnji ove dionice potpisan je još 2016., a sve je trebalo biti završeno 2020. Sada je rok pomaknut na 2024.
Hrvatska će iz proračuna morati isplatiti još najmanje 120
milijuna kuna za dovršetak pruge Dugo Selo – Križevci jer projekt
neće biti dovršen u roku dogovorenom s Europskom komisijom, piše
u ponedjeljak Jutarnji list, a prenosi HINA.
Prema ugovoru o sufinanciranju, projekt modernizacije postojećeg
i gradnje novog kolosijeka na pruzi trebao se završiti do kraja
2023. kako bi ugovorena sredstva bila u potpunosti isplaćena, ali
to se sigurno neće dogoditi. Sugovornici Jutarnjeg lista tvrde
kako bi do tada trebalo biti završeno oko 90 posto radova, a
cijeli bi se projekt trebalo završiti 2024. Ostvari li se taj
scenarij, Hrvatska će preostalih oko 10 posto vrijednosti radova
morati platiti iz vlastitog proračuna.
Ugovor s domaćim konzorcijem vrijedan je 1,2 milijarde kuna, a EK
radove sufinancira s 85 posto novca. Do sada je obavljeno oko 70
posto radova.
Ugovor o gradnji ove dionice potpisan je još 2016., a sve je
trebalo biti završeno 2020. Sada je rok pomaknut na 2024., što
znači da će rekonstrukcija postojećeg i gradnja novog kolosijeka
u dužini od 38,2 kilometra trajati čak osam godina. Tako će se
završetak ove dionice podudariti sa završetkom radova na dionici
pruge Križevci – Koprivnica, koji su počeli 2020., odnosno četiri
godine nakon početka radova na pruzi Dugo Selo – Križevci.
Prije nekoliko dana došlo je i do promjene unutar domaćeg
konzorcija koji čine Zagreb Montaža, DIV i Dalekovod. Dogovoreno
je da će sve radove koji su bili u nadležnosti DIV-a preuzeti
Dalekovod te da DIV i Zagreb Montaža ostaju u konzorciju, ali
neće imati utjecaja na proces radova. Do te promjene došlo je
nakon što je Dalekovod završio predstečajni postupak, a većinski
vlasnici kompanije postale su tvrtke Končar Elektroindustrija i
Construction Line Limited s Malte čiji je vlasnik Josip Jurčević.
Kako na gradilištu treba obaviti još mnogo građevinskih radova,
Dalekovod će za njih angažirati nove podizvođače jer sam ne
obavlja te poslove. Naime, predstoje neki od najzahtjevnijih
radova – gradnja novih kolodvora Križevci i Dugo Selo te
nadvožnjaka kod Dugog Sela.
Kad jednog dana radovi završe, vlakovi će na toj dionici nizinske
pruge prometovati brzinom od 160 km/h, a vrijeme putovanja
skratit će se s 30 na 18 minuta, piše novinar Jutarnjeg lista
Krešimir Žabec.