Stručnjaci mornarice već dulje vrijeme rade na definiranju tehničkih karakteristika broda te njegove namjene
Hrvatska nabavlja vojni brod od 500 milijuna eura, dvostruko duži
od Petra Krešimira IV., piše u subotu Jutarnji list, navodeći da
su razvoj, gradnja i opremanje ovakve korvete izuzetno su skupi
te sa sobom nose mnogobrojne rizike.
Radit ćemo na nabavi višenamjenskog borbenog broda – istaknuo je
jučer u svojem govoru u Kninu premijer Andrej
Plenković govoreći o planovima budućeg opremanja
Hrvatske vojske. To je prvi put da je iz Vlade službeno potvrđeno
da se ide u projekt nabave vojnog broda klase korveta za potrebe
Hrvatske ratne mornarice.
Prema neslužbenim informacijama stručnjaci mornarice već dulje
vrijeme rade na definiranju tehničkih karakteristika broda te
njegove namjene, a isti bi se trebao naći u novom Dugoročnom
planu razvoja Oružanih snaga. Kako doznajemo, išlo bi se na
gradnju nove korvete, što znači da otpadaju ranije inicijative za
nabavom polovnog broda.
Za što će biti namijenjena?
Načelnik Glavnog stožera admiral Robert Hranj
krajem prošle godine najavio je nabavu višenamjenskog broda lake
korvete koja bi bila namijenjena površinskom, protupodmorničkom
te protuzračnom i proturaketnom ratovanju.
Sam brod je zamišljen kao budući stožerni brod HRM-a koji bi bio
namijenjen zaštiti državne granice, ali bi HRM s njime dobio
mogućnost isplovljavanja na Sredozemlje, pa čak i na oceane.
Dužine do 100 metara Bio bi to i najveći brod Hrvatske ratne
mornarice, dužine oko 100 metara. Usporedbe radi, raketna
topovnjača Petar Krešimir IV. dugačka je 54 metra.
Prema admiralovim riječima, ovaj tip broda u redove mornarice
mogao bi ući u razdoblju između 2025. i 2030. godine. Korveta je
klasa broda dužine oko 100 metara opremljena s nekoliko topova
srednjeg i malog kalibra te projektilima zemlja-zemlja i
zemlja-zrak te protupodmorničkim naoružanjem.
Osim toga, ima mogućnost primiti i jedan mornarički helikopter.
Razvoj, gradnja i opremanje ovakvog broda izuzetno su skupi te sa
sobom nose mnogobrojne rizike. Stoga se procjenjuje da bi
Hrvatska išla na ugovaranje neko postojećeg projekta s pouzdanim
partnerom. U ovom trenutku na europskom tržištu cijena nove
korvete kreće se između 400 i 500 milijuna eura, što uključuje
gradnju i opremanje broda.
Ovako iznimno skupa proizvodnja broda nagnala je Europsku uniju
da unutar Europske obrambene agencije prošle godine odobri
financiranje razvoja nove klase vojnih brodova koji bi se gradili
za članice Europske unije pod radnim nazivom “europska ophodna
korveta”, piše novinar Jutarnjeg lista Krešimir Žabec.