u idućih 10 godina

HŽ najavio da kreće u veliku modernizaciju: ”Imat ćemo nove vlakove koji će ići 160 kilometara na sat”

Ministar prometa Oleg Butković smatra da je suradnja HŽ i Končara veliki benefit za domaću industriju

Putnički prijevoz hrvatskih željeznica krenuo je u veliku
modernizaciju vlakova. Plan im je da za dvije godine polovica
njihove flote budu novi vlakovi, prenossi RTL.

Točnije, 21 niskopodni će za HŽ proizvesti tvrtka Končar, a
većina novca za nove vlakove dolazi iz europskih fondova. Prvi
moderni gradsko-prigradski vlak, bit će isporučen krajem ove
godine, a ostalih 20 do kraja 2023.

Ministar prometa Oleg Butković smatra da je
ovakva suradnja veliki benefit za domaću industriju te obećava
modernizaciju pruga i željezničke infrastrukture u idućih 10
godina.

“S druge strane mi ćemo ovaj mjesec otvoriti 2 nove dionice,
novoizgrađene i obnovljene. 2 nove pruge jedna je Zaprešić-Zabok,
druga je Savski Marof- Zagreb. Sada je to u proceduri tehničkog
pregleda i uporabnih dozvola. Oko sredine srpnja ćemo otvoriti te
2 dionice”, rekao je ministar prometa Oleg Butković.

Često se putnici žale na sporost i kašnjenje vlakova.

Hrvatsku željeznicu čeka jedna ulagačka renesansa.

”Treba reći da ulaganje u željezničku infrastrukturu prati i
obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza”, rekao je
Željko Ukić, predsjednik uprave HŽ Putničkog
prijevoza.

Novi, visokokomforni vlakovi su klimatizirani, stoga je prostor
ugodan za korisnike. Uz to, tu je i vizualno i govorno
informiranje putnika, rampe za osobe s invaliditetom.

>> Ovoga ljeta izravni noćni vlak između Osijeka i Splita

”Danas HŽ Putnički prijevoz raspolaže s 39 novih električnih
vlakova. Do kraja tjedna isporučit će nam se još jedan novi vlak,
ukupno 40 vlakova. Zaključili smo ugovor s tvrtkom Končar s
financiranjem iz EU fondova za 31 elektromotorni vlak. Do kraja
iduće godine, bit će ih ukupno 61”, kazao je Ukić.

U HŽ-u se spremaju i za neelektrificirane pruge i za novi
operativni program sa baterijskim vlakovima, najavio je Ukić.

”Infrastrukturni projekti iz EU fondova predviđeni su za brzine
od 160 kilometara na sat. Ja vjerujem kao što je najavljeno iz
ministarstva, da će se u idućih godina postići te brzine”, rekao
je Ukić.

Detaljnije je pojasnio i baterijske vlakove rekavši je riječ o
elektromotornom vlaku za neelektrificirane pruge. Riječ je
uglavnom o ruralnim prugama na kojim voze dizelmotorni vlakovi,
ti vlakovi su stari obično preko 40 godina.

Takvi vlakovi će moći ići i na elektro pogon i na baterije.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari