sve popularnije

Borosana kao modni dodatak: Konstraktin nastup povećao prodaju Borosana

Screenshot/Youtube

Ove su legendarne cipele upotpunile besprijekorni eurovizijski stajling srpske predstavnice

Simbol radnica Jugoslavije danas je nezaobilazan
dodatak zaljubljenicama u retro modu na području Hrvatske i
Slovenije, ali i Austrije i Njemačke gdje se normalno mogu kupiti
u trgovinama, prenosi
RTL.hr
.

Iako se u Srbiji ne prodaju, za svoj je nastup na
Eurosongu Ana
Đurić – Konstrakta upregnula svoj
tim koji je Borosane nabavio čak iz
Zagreba.

Ove su legendarne cipele upotpunile besprijekorni eurovizijski
stajling srpske predstavnice i, naravno, oduševile Hrvate koji su
joj dali najveći mogući broj glasova. A oduševljeni su bili i u
vukovarskoj tvornici koja ih kontinuirano proizvodi već
54 godine.

“Bili smo upoznati s time da će predstavnica Srbije na
Euroviziji, Konstrakta, nositi bijele Borosane. Naime, to smo
saznali iz medija, isto tako i da su kupljene u poslovnici u
Zagrebu. Mi smo sretni što je predstavnica na Euroviziji nosila
obuću iz Borova na takvoj pozornici koja je putem malih ekrana
praćena s milijunima gledatelja te izazvala toliku medijsku
zainteresiranost za naš proizvod. Ovim putem želimo čestitati
Konstrakti na visokom plasmanu na Euroviziji”, poručio je
glasnogovornik Borova, Ivan Stažić.

Odmah smo se prisjetili povijesti ovog legendarnog modela kojeg
se često uzdizalo na razinu simbola ženske emancipacije u
Jugoslaviji.

Borosana je prvi puta plasirana na tržište 1968.
godine
, a od tada niti jednom nije izašla iz prodaje. Iz
Borova su nam ispričali njezinu priču.

“Razvijao ju je otprilike jednu godinu tim stručnjaka na čelu s
dr. Brankom Strinovićem, ortopedom iz Zagreba. Borosana je
stvorena prema anatomskim svojstvima ženskog stopala čime se
postigla uspješna kontrola svih njegovih bitnih dijelova. Bila je
to isključivo namjenska obuća kreirana za žene koje dugo stoje
ili mnogo hodaju. U prvim godinama proizvodnje dnevno se
proizvodilo 1600 pari Borosana, dakle, više od 200 tisuća pari
tijekom prvih godina”, objasnio nam je Stažić.

U početku su se proizvodile samo u plavoj i bijeloj boji, da bi
se krajem 80-tih pojavile i crne. Proizvodni maksimum dosegle su
sredinom 70-ih i početkom 80-ih
kada su ih nosile baš sve radnice diljem bivše države.

“Tijekom jedne smjene, za 8 radnih sati, proizvodilo se čak
tisuću pari, što je godišnje prelazilo 500 tisuća pari”, rekao je
Stažić.

Raspadom Jugoslavije nestala je i prepoznatljiva moda tog
vremena. Na nogama ‘djelatnica’ sve su se više mogle
naći američke tenisice, a dugi niz godina gotovo nikome nije palo
na pamet u Borosanama prošetati gradom. No, kreativni tim
Borova prije petnaestak godina odlučio im je udahnuti
drugi život.

“Nakon uspješnog redizajna
Startasica, 2008. godine odlučilo se i
Borosanama dati novi dizajn platna. Tako je Borosana, do tada
poznata samo kao radna obuća, postala poželjan ali i izrazito
udoban modni dodatak. Do sada je izišlo već nekoliko
kolekcija Borosane koje svaki put iznova razvesele ljubiteljice
ovog modela obuće. Vesele i šarene ili odmjerene jednobojne,
savršeno se uklapaju u nove modne trendove”, objasnio je Stažić.

Borosana danas više nije najprodavaniji proizvod Borova, ali
njena prodaja je, kaže Stažić, i dalje zadovoljavajuća.

“Potražnja za njima je porasla od izlaska
vijesti kako će biti na Euroviziji. Ovo je
dokaz kako Borosana više nije samo radna obuća već i
modni dodatak posebno otkada je dobila novi dizajn platna u
šarenim i veselim uzorcima”, rekao je Stažić.

Pa je tako svakog ljeta sve više i više Borosana na ulicama
gradova diljem Hrvatske. No, ovoga puta u svojstvu modne, umjesto
radničke, emancipacije.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari