Reforma strukovnog obrazovanja zato donosi promjene - ukidaju se predmeti, a uvode moduli- odnosno zajednički sadržaji različitih zanimanja će se spojiti. Učenici u prvom razredu neće birati zanimanje već samo sektor u kojem se žele obrazovati
Unatoč izdašnoj plaći – kuhara u Hrvatskoj nema dovoljno. Nije to
jedini zanat kojeg nedostaje, a da su strukovna zanimanja
budućnost, trebalo bi pokazati najveće natjecanje učenika tih
škola, javlje RTL.
Radne jedinice samo što nisu spremne- za manje od 24 sata učenici
iz 200 strukovnih škola odmjeriti svoje znanje i sposobnosti u 41
disciplini- od kuharstva i cvjećarstva do robotike.
“Ja očekujem prvo mjesto, spremali smo se dobrih 3 mjeseca sad za
ovo. Možemo dobiti zadatak da radimo luk od blokova, otvore za
vrata, prozore”, kaže Dorian Elveđi, učenik
Obrtničke i industrijske graditeljske škole u Zagrebu.
“Više sam nego zadovoljan svojim zanimanjem, imat ću sigurno
posao kad završim školu traženo je i dobro plaćeno zanimanje”,
tvrdi Kristian Đaković, učenik Obrtničke i
industrijske graditeljske škole u Zagrebu.
Cilj natjecanja je i promocija strukovnih zanimanja budućim
učenicima i poslodavcima.
“Ako ti ne ide škola onda ajde u zidare, u soboslikare u neka
zanimanja- to je stigma, a onda se dogodi treba nam zidar,
keramičar- jao meni nema ga. Čekamo zidara ili keramičara kao
magnetsku rezonanciju”, smatra ravnatelj Obrtničke i industrijske
graditeljske škole u Zagrebu, Anto Vidović.
Interes za strukovna zanimanjima pada. Ove školske godine samo
jedan učenik odlučio se školovati za dimnjačara. Po dvoje
odabralo je zanimanje vrtlara i limara. Najviše učenika –
zanimanje- ekonomist, hotelijersko- turistički i tehničar za
računalstvo.
Reforma strukovnog obrazovanja zato donosi promjene – ukidaju se
predmeti, a uvode moduli- odnosno zajednički sadržaji različitih
zanimanja će se spojiti. Učenici u prvom razredu neće birati
zanimanje već samo sektor u kojem se žele obrazovati.
“Na primjer učenici će upisati ugostiteljstvo, a onda će tek u 2.
razredu birati hoće li biti konobar, kuhar ili slastičar ili će
upisati graditeljstvo pa će na polovici 2. razreda birati hoće li
biti zidar, armirač ili tesar”, objašnjava Mile
Živčić, ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje i
obrazovanje odraslih.
Na taj način, tvrdi, spriječilo bi se ukidanje smjerova i razreda
zbog manjeg interesa učenika, a promjene stižu za dvije godine.