loše vijesti za vlasnike dizelaša

Zbog sankcija cijene dizela će nastaviti divljati, a prijeti i nestašica

Promijenila se i računica mnogim vozačima koji su kupovali dizelaše i godinama se znatno jeftinije vozili. Već sada tank plaćaju skuplje od vozača benzinaca

Cijene energenata već su eksplodirale, a zbog sankcija Rusiji
prijeti nestašica dizela. Rusi ga Europi isporučuju više od 750
tisuća barela dnevno i najveći su dobavljači goriva. Ceh plaćaju
krajnji potrošači.

U poljoprivredi je 25 godina, i ovakvu borbu s poskupljenjima
Josip Kunovec ne pamti. Proizvodnja je, kaže nam
postala gotovo neisplativa.

“Iz mjeseca u mjesec stvari se mijenjaju, čak iz dana u dan.
Doslovno od jutra do popodne, tako da je situacija dosta složena
i teška”, kaže za RTL poljoprivrednik Josip.

U godinu dana račun za gorivo s 4000, porastao mu je više od
duplo, na devet tisuća kuna.

“Mi smo se pripremili da će cijena goriva otići gore, i računali
smo na to da će otići gore, ali ne baš toliko”, tvrdi Josip.

Lošim vijestima za poljoprivrednike, čini se, nema kraja.
Stručnjaci upozoravaju: jesen bi mogla biti još teža.

“Ako se zadrži razina cijena inputa do kraja godina ili čak
porastu, tada će jesenja sjetva i priprema za proizvodnju za
slijedeću kalendarsku godinu biti obavljena po skupim inputima”,
objašnjava Ivo Grgić, profesor s Agronomskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu.

Nagli rast cijena dizela u Europi utječe i na ribare, pa je
poskupljenje između 10 i 20 posto neizbježno.

“Ulazni troškovi svi su nam porasli i automatski čim je porasla
cijena plavog dizela nama to dolazi do neizdržljive faze i
kačarski sektor ne vidi budućnost u daljnjem radu ukoliko se
nešto ne promijeni s cijenom plavog dizela”, rekao je
Antonio Šunjić, predsjednik Ceha ribara pri
Udruženju obrtnika Split.

Promijenila se i računica mnogim vozačima koji su kupovali
dizelaše i godinama se znatno jeftinije vozili. Već sada tank
plaćaju skuplje od vozača benzinaca. Hitnu intervenciju traže i
prijevoznici.

“Gorivo je 30 posto našeg troška, u takvim okvirima za svakih 10
posto rasta cijene mi bi svoju cijenu morali korigirat na 4
posto, u ovom trenutku mi bi sada svoju cijenu trebali korigirati
20 posto što se sada čini nemoguće”, rekla je Višnja
Marin
, predsjednica Inicijative povremeni prijevoz
putnika.

SAD je zabranio uvoz nafte iz Rusije, Britanija je najavila da će
postupno do kraja godine smanjivati uvoz, a Europska unija
razmatra mogućnost zabrane. Ukoliko do nje dođe, postavlja se
pitanje tko će nadoknaditi ruskih 760 tisuća barela dnevno?

“Iran može nadoknaditi veliki dio te nafte i prema vijestima koje
stižu Iran je to spreman učiniti, ali preduvjet za to su skidanje
međunarodnih ekonomskih sankcija prema Iranu koje su uvele,
naročito SAD, tako da sve je moguće ali za to treba još jedan
krug političkih dogovora”, objašnjava naftni
stručnjak Igor Dekanić.

S obzirom na to da Ruski dizel čini približno polovinu europskog
uvoza, u slučaju ozbiljnijih naftno-plinskih sankcija, Europa bi
izgubila daleko više od Rusije. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari