problemi pri kupnji automobila

Na nove aute iz salona čeka se po godinu dana, a rabljeni su sve skuplji. Kad će se tržište smiriti?

"Cijene rastu iz dana u dan, ja ne znam gdje će biti kraj tome, ali u prosjeku 15 do 20 posto sigurno su narasle cijene", ističe direktor salona, a kada je riječ o novim autima, perspektiva je još mračnija

Nakon pet godina, Davor Pintarić traži novi
rabljeni automobil, i kaže da ponuda nikad nije bila
lošija.

“Puno su veće cijene, evo ja sad tražim jednog malog ‘Polića’, a
cijene su za dvije tisuće eura veće nego recimo
prije 3-4 mjeseca, za istu godinu”, kaže  Davor
za RTL, ističući kako je u
pravilu boje kupovati preko autokuća.

 A da nije samo njegov slučaj potvrđuje i Ivan Pehar,
direktor salona rabljenih vozila, koji kaže da se ovako nešto
nikada nije dogodilo.

“0vo je prvi put da nam se desilo ovako nešto, da mi držimo
rabljeni auto i da rabljeni auto ne gubi na vrijednosti. Mi smo
uvijek imali problem lagera, ako je prošlo 30, 60 ili
90 dana obavezno ima gubitak vrijednosti,
međutim sada vi prvi puta možete na svome lageru
doslovno podizati cijene vrijednosti, jer tako cijene rastu i
vani”, tvrdi Pehar. Koliko točno, kaže , teško je procijeniti.

“Cijene rastu iz dana u dan, ja ne znam gdje će biti kraj tome,
ali u prosjeku 15 do 20 posto sigurno su narasle cijene”, ističe.

Rješenje nije ni u kupnji novih automobila jer se na njih čeka i
po 400 dana.

Tehnološka usavršavanja, nedostatak čipova i prekinuti opskrbni
lanci samo su dio problema.

‘Velika tržišta traže novo, a toga nema’

“Velika tržišta poput Njemačke, Francuske, Italije imaju potrebu
za novim automobilima, međutim nema ih dovoljno. Kad nema
dovoljno novih automobila vlasnici zadržavaju svoje rabljene
automobile koji onda nisu na tržištu, kao posljedica toga pojavio
se manjak rabljenih automobila”, kaže Goran
Pejić
, predsjednik Uprave Centra za vozila Hrvatske.

Čak i kad biste došli s torbom punom novca u salon automobila s
ciljem naručivanja modela “po vašoj mjeri”, velika je
vjerojatnost da ćete naići na prepreku.

“Zavisi od proizvođača do proizvođača, ali praktički nema
proizvođača koji ima isporuku ispod 200 dana, tako da su sve
isporuke plus 200 dana, a neki su čak i preko 400 dana”, kazao
je Dimitrije Trbović, predsjednik Uprave
salona za prodaju automobila.

Rokovi se probijaju, a kupci odustaju

Od 112 tisuća automobila koji su lani prvi put registrirani,
manje od trećine bili su novi. Rokovi se probijaju, pa kupci sve
češće odustaju.

“U automobilskoj industriji sada dolazi do najveće
zamjene tehnologija u zadnjih 100 godina, taj transfer s
konvencionalnih motora ka električnim pogonima je dodatni udar.
Tako da se na jedan problem pojavio drugi, i ta dva zajedno
problema su stvorila savršenu oluju u proizvodnji”, kaže Trbović.

Oluja koja bi se, prema svemu sudeći, trebala smiriti koncem
godine.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari