Nakon kupnje božićnih poklona za rodbinu i prijatelje, mnogi su odlučili počasti i sami sebe. Jer počelo je zimsko sezonsko sniženje, koje će trajati 60 dana
Od ranog jutra, kabine za isprobavanje odjeće ne miruju –
novčanici se prazne, blagajne pune. Sniženja vrište sa svakog
izloga, a pad cijena najviše se vidi na odjeći.
“Dobro je da ima sniženja onda je veća mogućnost da se nešto
kupi, odluči se brže na kupnju uz popust”, kazao je za
RTL Zdravko Špehar koji dodaje da je
popustima zadovoljan, ali da bi uvijek mogli biti veći.
Iskusniji kupci neke će trgovine posjetiti i više puta. Oni znaju
da nakon prvog sniženja često dođe i drugo, no trgovci uvjeravaju
– popusti već danas idu i do 70 posto.
“Glavni razlog tome zašto su sniženja već danas toliko velika je
u tome što trgovci nemaju novca, odnosno trgovci nemaju keša – i
da bi došli do nešto keša trgovci idu u diskontne cijene i prodaj
što se može prodati samo da nekako uspiju pregrmjeti tešku zimu
koja dolazi”, objasnio je Marko Župa, voditelj
trgovačkog centra.
Ipak, pandemija je promijenila navike, pa se sve više kupuje
online.
“Probam vidjeti ima li možda blizu dućan, pa odem radije
pogledati uživo, ako nema – onda kupujem online”, kazala je
Marta Balija iz Zagreba.
“Ja vam ne idem po dućanima, radije idem online jer su popusti
veći i lakše je kad vam dođe na adresu”, tvrdi Tea
Pranjić iz Zagreba.
“I sad vidimo i svjedočimo trend koji se dogodio zadnjih godinu i
9-10 mjeseci koji bi se prirodno dogodio unutar 5 godina se
dogodio u ovom kraćem periodu, tako da sve više Hrvata kupuje
online”, objašnjava Dino Oreški, tajnik udruge
eCommerce Hrvatska.
Porast prometa vidljiv je i u pošti, koji je u odnosu na lani
veći za 30 posto. Kašnjenja u dostavi, uvjeravaju neće
biti.
“U prosincu prošle godine u jednom trenutku je čak 20 posto naših
radnika na operativnim radnim mjestima bilo odsutno zbog
bolovanja koje je povezano s koronom. Ove godine puno brže to ide
i nema kašnjenja, pogotovo kad su u pitanju pošiljke koje dolaze
iz EU”, kazao je Nikola Baras iz Hrvatske pošte.
Preko interneta najviše se kupuje odjeća i obuća, slijede
predmeti za kućanstvo, zatim elektronički uređaji i oprema, te
putovanja i ulaznice.
“Ljudi sve više robu, odnosno proizvode koje kupuju naručuju u
svoje urede, tamo gdje oni zapravo jesu. Sve manje ljudi naručuju
doma, osim onih koji rade od doma, naravno”, objašnjava Oreški.
U većini trgovina i na internetu popusti su oko 30 posto,
sredinom siječnja može se očekivati dodatno sniženje oko 50
posto, dok bi krajem veljače ono moglo dosegnuti i do 70 posto,
pa se prava shopping groznica tek očekuje.