Na ovom izbornom predmetu bi učenici trebali razvijati vještine kritičkog zaključivanja i koristiti argumente u raspravi
Ili vjeronauk ili hodnik – tako otprilike izgleda ponuda obveznih
izbornih predmeta u osnovnim školama. No, prema svemu sudeći, ne
zadugo. Na velika vrata u škole ulazi novi predmet – Kritičko
mišljenje, javlja
RTL.
“Ovaj predmet bi trebao objedinjavati društveno-humanističko
područje, prirodoslovno, matematičko-informatičko područje kako
bi djeca kroz taj predmet doživjela jednu sinergiju kritičkog
mišljenja i naučili promišljati kritički o svim sastavnicama
tijekom obrazovanja”, kazala je Sonja Rupčić
Petelinc, članica Ekspertne radne skupine za provođenje
kurikularne reforme.
U osnovnim školama je nešto više od 312 tisuća učenika. Njih oko
272 tisuće pohađa Vjeronauk. Uvođenjem novog predmeta, gotovo 40
tisuća učenika više neće lutati po hodnicima.
“Imate tri praščića, imate vuka i ne bi bilo loše djeci objasniti
što je pozitivan, a što je negativan lik u recimo toj basni i da
oni dođu sami do tog zaključka da mogu bolje shvaćati i
razumijevati svijet oko sebe i predmete”, kazao je Fuchs.
Kritičko mišljenje, čini se, past će na učitelje razredne
nastave.
“A u višim razredima osnovne škole to će raditi predmetni
nastavnici, kako će biti zastupljeno i
društveno-humanističko i prirodoslovno područje, vjerojatno će to
biti nastavnici iz tih područja, ali vidjet ćemo”, kazala je
Rupčić Petelinc.
“Kritičko mišljenje je neobično važno za demokraciju i mislim da
je to jako dobra alternativa, a možda bih rekao i dopuna, dakle
ja bih preporučio i onima koji idu na Vjeronauk da uzmu i taj
predmet”, kazao je Damir Boras, rektor
zagrebačkog sveučilišta.
Za uvođenje takvog predmeta zalaže se i sama Crkva.
“Ja sam otpočetka bio da bude predmet koji će biti alternativa
Vjeronauku. Možda bi trebalo naći malo sretnije ime za taj
predmet”, kazao je zagrebački nadbiskup Josip
Bozanić.
“Ovo Kritičko mišljenje, ja ne znam hoće li ostati taj naziv, mi
smo to tako nazvali radno”, kazao je Fuchs.
Ravnatelji upozoravaju kako će u školama biti teško osigurati u
isto vrijeme za jedan razred dvije učionice i dvoje
nastavnika.
“To su u stvari veliki organizacijski problemi, pošto će taj
predmet trebat bit u istom terminu kad i Vjeronauk. Svi znamo da
većina škola, pogotovo u Zagrebu nema dodatnih prostora, tako da
su to veliki problemi koji će svaliti na školu ili ravnatelja”,
kazao je Slaven Staklenac, ravnatelj Osnovne
škole Većeslava Holjevca u Zagrebu.
Pitanja je puno, radna skupina prvi put sastaje se idući tjedan,
a novi izborni predmet bit će ponuđen roditeljima i učenicima za
dvije godine.
Ministar obrazovanja Radovan Fuchs kaže da
bi se kroz novi izborni predmet s djecom moglo raditi na primjeru
priča ili bajki.