rtl istražio

Koliko su električni romobili opasni, kolika je cijena za prebrzu vožnju i koliko se često moraju servisirati?

Dok su električni romobili mnogima postali omiljeno prijevozno sredstvo, drugi negoduju

U Novom Zagrebu jučer nesvakidašnja intervencija zagrebačkih
vatrogasaca – gasili su zapaljeni električni romobil. Srećom
ozlijeđenih nije bilo, a
RTL
je istražio koliko su električna vozila opasna ako se ne
servisiraju.

A donosimo vam i neke nove informacije, poput onih koliko ćete
policiji uskoro morati plaćati prebrzu vožnju romobilom. 


Sve se dogodilo veoma brzo – Antunov romobil prvo se zadimio…a
onda nakon nekoliko sekundi buknula je i vatra… Romobilu više
nije bilo spasa.

Požar su na vrijeme ugasili zagrebački vatrogasci – njih
šestorica u 20-tak minuta. Uzrok je bila mala, ali neispravna
baterija.


Marko Adamčić, voditelj vatrogasnog odjeljenja
JVP-a grada Zagreba:
“A sad zamislite električne automobile koji imaju i do desetak
puta veću bateriju koliko to treba.  Ovdje je bilo sreće što
je romobil bio vani na otvorenom. Da je romobil bio u stanu, u
šupi ili u autu došlo bi sigurno do zapaljenja i okolnih stvari.”

A da mu romobil nije izgorio, vlasnik je s njim planirao biti u
dogovorenom terminu u ovome servisu.

Mirza Botonjić,serviser i potpredsjednik
Hrvatske udruge vozača električnih romobila:
“Romobil je taj konkretan slučaj kupljen u Kini, direktno iz Kine
i nažalost došlo je do zapaljenja baterije… može biti jako puno
stvari – od mehaničkog oštećenja, loše izvedbe…”

Svim vozačima u Hrvatskoj, kojih je prema podacima udruge vozača
električnih romobila, oko 15 tisuća – ovaj slučaj je upozorenje
na redoviti servis, a tu su i još neki savjeti.

“Ne ostavljati dugo na suncu, ne ostavljati dugo u zaključanom
autu, nakon punjenja ostaviti romobil da se ohladi nekakvih pola
sata i nakon vožnje ostaviti da se ohladi prije punjenja”, rekao
je Mirza.

Dok su električni romobili mnogima postali omiljeno prijevozno
sredstvo, drugi negoduju.

“Pa mislim da je to dobro rješenje, ali čujem da postoji problem
s vozačima romobila u Zagrebu”, rekla je Magdalena.

“Da su opasnost. Prebrzi su”, rekao je Ivan.

“Zbilja ih treba regulirati. Nemam ništa protiv njih i dapače,
ako se hoće kretati, ali ne možemo ih pustiti sa brzinom od 20,
25 pa i 40 među ljude”, rekao je Alen.

A ta regulacija bi se moglo dogoditi do kraja godine – kada bi
trebao biti izrađen novi nacrt izmjene Zakona o sigurnosti
prometa na cestama. Osim električnih romobila, u kategoriji
osobnih prijevoznih sredstava nalazili bi se i segveji te mopedi.

Josip Mataija,  voditelj Službe za
sigurnost cestovnog prometa MUP-a:
“Mi smo za sad njih predvidjeli da prometuju biciklističkim
stazama i trakama. Odnosno, ako one ne postoje, onda bi se smjeli
kretati nogostupima odnosno zonama prometa gdje je smanjena
brzina”.

Prema njemu, na nogostupu električni romobil ne bi smio voziti
brže od 5, odnosno više od 25 kilometara na sat na biciklističkoj
stazi. Za sve brže od toga morali bi na kolnik. Jer, policija bi
vam prekršaj mogla naplatiti i do 500 kuna.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari