Udruga Sigurnost u prometu kritizirala je novi plan jer je, navodi, donesen bez analize učinaka prošlog plana
Javno savjetovanje o novom Nacionalnom planu sigurnosti cestovnog
prometa RH 2020.-2030. završeno je i o tome je objavljeno
izvješće.
Novim planom određeno je 13 područja djelovanja, za svako od njih
predložene su mjere. Za područje Vožnja bez utjecaja alkohola,
droga i lijekova, kao jedna od mjera navodi se da će se istražiti
mogućnost i učinkovitost promjene graničnih vrijednosti dopuštene
količine alkohola u krvi vozača.
Provedba ove mjere, prema planu, mogla bi početi od ove godine do
2023., piše Večernji list.
Sada je na snazi regulativa koja dopušta 0,5 promila alkohola u
krvi vozača, no to se ne odnosi na profesionalne i mlade vozače.
Jedna od mjera je i da se istraži učinkovitost sustava Alcohol
Interlock i njegov utjecaj na smanjenje broja nesreća te da se
potiče profesionalne vozače na korištenje tog sustava. Sukladno
provedenim istraživanjima učinkovitosti, predložit će se i obveza
ugradnje uređaja Alcohol Interlock u vozila osoba koje su više
puta uhvaćene pijane u vožnji.
Potaknut će se i jedinice lokalne samouprave da nabave uređaje za
mjerenje brzine, pri čemu će se tolerancija uređaja za mjerenje
brzine svesti na minimalno moguću. Ta tolerancija ili, kako se
službeno naziva, sigurnosna razlika iznosi 10 km/h za brzine do
100 km/h, a za veće brzine od toga iznosi 10 posto.
Udruga Sigurnost u prometu kritizirala je novi plan jer je,
navodi, donesen bez analize učinaka prošlog plana. Tako kaže da
se u novom planu uopće ne navodi osnivanje Agencije za sigurnost
cestovnog prometa, a što je bilo navedeno u prošlom planu i nije
ostvareno. Iz MUP-a su odgovorili da je u izradi novog plana
konzultiran širok krug stručnjaka i da se tako došlo do spoznaje
da je za sadašnje prilike najbolje za nositelja provođenja plana
imenovati MUP, a ne ad hoc osnivati novo tijelo.