HZJZ objavio detaljne upute

Evo kako će od ponedjeljka izgledati odlazak u frizerski salon

Josip Regovic/PIXSELL

Obvezna dezinfekcija pri ulasku, ostavljanje osobnih podataka, maske za lice, jednokratni ogrtači, smjenski rad, telefonsko naručivanje...

Hrvatski Zavod za javno zdravstvo izdao je i preporuke za rad
frizerskih saloan i brijačnica koje od ponedjeljak 5. svibnja
ponovo otvaraju svoja vrata.

Prostorno organizacijski i tehnički uvjeti

  • Ulazni i radni prostor
  • Vidljive obavijesti. Za sve djelatnike i
    klijente prije ili neposredno nakon ulaska, na vidljivom
    mjestu, nužno je postaviti informacije o higijenskim postupcima
    i osigurati dostupnost dozatora za dezinfekciju ruku.
  • Dezinficijens. U prostorima čekaonice, odnosno
    ulaznim prostorima, pultovima za obavljanje plaćanja usluga te
    u radnom prostoru nužno je na raspolaganje postavljanje
    dozatora s dezinfekcijskim sredstvom (na bazi alkohola u
    koncentraciji ne manjoj od 70 %).
  • Čekaonice. Sjedeća mjesta u prostoru za
    čekanje rasporediti tako da zadovoljavaju mjere fizičke
    udaljenosti, odnosno na minimalnim razmacima od 1,5 metar i
    predviđeni su za odrasle osobe koje su u salonu u pratnji
    malodobnog klijenta ako iz bilo kojeg razloga ne mogu čekati
    izvan prostora salona. Svi ostali klijenti koji dođu radi
    usluge čekaju svoj red izvan salona.
  • Zaštitne pregrade. U dijelovima salona za
    obavljanje plaćanja usluge, odnosno pultovima preporučuje se
    postavljanje zaštitne pregrade od pleksiglasa ili drugog
    prozirnog materijala pogodnog za redoviti čišćenje i
    dezinfekciju.
  • Fizičko distanciranje. U salonima je potrebno
    osigurati minimalni međusobni razmak od 1,5 metara između svih
    osoba koje se u jednom trenutku nalaze u prostoru izuzev
    klijenta i djelatnika za vrijeme pružanja usluge. Udaljenost od
    1,5 metar treba osigurati u svim smjerovima od svakog radnog
    mjesta.
  • Označivanje. Pri tome treba osigurati
    adekvatan prostor za kretanje. Putovi kojima se osobe kreću
    unutar salona poželjno je označiti.
  • Papirnate maramice i jednokratni materijal.
    Nužno je osigurati dostatnu količinu papirnatih maramica i
    ostalih jednokratnih materijala, opreme i sredstava za
    čišćenje, pranje i dezinfekciju, uključujući i opremu za
    odlaganje otpada sukladno uputama.
  • Zaštitna oprema. Nužno je osigurati dostatnu količinu
    zaštitne opreme za zaposlenike.
  • Ogrtači. Uobičajene ogrtače za klijente, ako
    je moguće, preporučuje se zamijeniti jednokratnima.
  • Igraonice. Dijelove prostora u salonu koji su
    bili eventualno korišteni kao igraonice treba zatvoriti, tj.
    staviti ih van funkcije.
  • Prozračivanje. Sve prostorije u salonu treba
    što češće provjetravati, čak i za vrijeme lošeg vremena. Ne
    zaboraviti prozračiti između smjena.

Sanitarni čvorovi i prostorije/prostori za odmor

  • Sanitarni čvorovi. Za sanitarne čvorove
    potrebno je osigurati učestalije pravilno čišćenje i higijenu.
  • Ako je moguće, preporučuje se da se osiguraju odvojeni
    sanitarni zaposlenike i čvorovi za klijente.
  • Odmor zaposlenika. U prostorijama za
    odmor zaposlenika treba osigurati dovoljno prostora, a stolove
    i stolice razmaknuti. Pri boravku je potrebno zadovoljiti
    kriterij fizičke udaljenosti od 1,5 metar te izbjegavati
    istovremeni odmor prevelikog broja zaposlenika.
  • Vrijeme odmora treba ograničiti na maksimalno 15 minuta ako
    dvije osobe istovremeno koriste stanku za odmor, međutim ako
    zaposlenici borave u istom zatvorenom prostoru predviđenom za
    odmor preporučuje se da stanku za odmor ne koriste istovremeno.

Organizacija rada u frizerskim salonima i brijačnicama

Općenite preporuke

  • Mjerenje temperature. Prije dolaska na posao
    preporučuje se da svi zaposlenici temperaturu izmjere kod kuće
    te da ne dolaze na posao ako im je viša od 37,2 oC ili ako usto
    imaju i respiratorne tegobe. Kod povišene temperature te svih
    respiratornih tegoba, bilo s povišenom temperaturom bilo bez
    nje, savjetuje se da se telefonom nazove liječnika obiteljske
    medicine i da se ne dolazi na posao dok se ne utvrdi razlog
    respiratornih smetnji ili povišene temperature.
  • Zaštitne mjere. Pri istovremenom radu jednog
    zaposlenika s više klijenata potrebno je strogo provoditi
    zaštitne mjere: između klijenata potrebno je oprati i
    dezinficirati ruke te obavezno koristiti drugi set pribora.
  • Komunikacija s klijentima. Tijekom pružanja
    usluge, preporučuje se da se komunikacija s klijentom svede na
    minimum.
  • Rad u smjenama. Zauzetost prostora treba
    izbjegavati primjerice radom u smjenama na način da se smjene
    ne preklapaju. U smjenama rade uvijek isti zaposlenici čime se
    smanjuje kontakt među zaposlenicima. Treba organizirati
    promjene smjena na način da zaposlenici jedne smjene ne dolaze
    u kontakt sa zaposlenicima druge smjene (npr. u prostorijama u
    kojima se presvlače, u sanitarnim čvorovima i slično).
  • Plaćanje. Poželjno je bezgotovinsko kartično
    plaćanje.
  • Hrana i piće. Tijekom pružanja usluge ne
    preporučuje se konzumacija hrane ili pića.
  • Administrativni poslovi. Preporučuje se da se
    svi administrativni poslovi vezani za rad salona, odnosno
    uredski posao, primjerice računovodstvene poslove, raditi od
    kuće, ne u salonu.
  • Sastanci. Interne sastanke i usavršavanja
    treba svesti na minimum ili još bolje odgoditi. Što je više
    moguće koristiti mogućnosti telefonske i video konferencije.
    Ako su sastanci neophodni, držati preporučeni razmak među
    sudionicima.

Naručivanje

  • Telefonsko naručivanje. Zadržavanje u prostoru
    kako bi se osobu naručilo treba izbjegavati. Naručivanje se
    obavlja telefonski.
  • Osobe s respiratornim simptomima. Tijekom
    naručivanja treba upozoriti da se usluga ne pruža osobama koje
    imaju bilo kakav simptom akutne respiratorne infekcije (curenje
    nosa, kihanje, kašljanje, kašalj, povišena tjelesna temperatura
    i sl). Ne dozvoljava se dolazak u salon zaposlenicima i
    strankama koji imaju neki od simptoma koji bi mogli upućivati
    na COVID-19 (kao što je gore navedeno). Zaposlenici se odmah
    javljaju svom izabranom liječniku obiteljske medicine.
    Zaposlenici prije povratka na posao trebaju imati razjašnjenu
    dijagnozu.
  • Ograničen broj stranaka. Broj naručenih
    stranaka kojima će se usluga pružati istovremeno mora se
    prilagoditi broju radnih mjesta u radnom prostoru.
  • U slučaju ranijeg dolaska i nemogućnosti zadovoljavanja
    kriterija fizičke udaljenosti od 1,5 metar, klijentu se
    preporučuje čekanje termina van salona.
  • U obzir je potrebno uzeti i uobičajene interakcije i kretanja
    zaposlenika u salonu. Ako se minimalni razmak ne može održati jer
    je inače takva interakcija u salonu, preporučuje se smanjiti broj
    radnih mjesta i osoba koje istovremeno borave u radnom prostoru.

Primanje klijenata

  • Higijena ruku. Sve klijente na ulazu uputiti
    na dezinfekciju ruku te objasniti koje sepreventivne mjere
    trenutno provode u salonu (primjerice potreba o nošenju maske
    za usta i nos, higijena ruku, pravilno postupanje prilikom
    kašljanja i kihanja). U slučaju potrebe, klijente treba uputiti
    da se kihanje obavlja u savijeni lakat ili maramicu koja se
    odmah nakon pravilno odlaže u kantu za otpad.
  • Podaci o strankama. Treba zabilježiti vrijeme
    ulaska osobe u salon, kontakt podatke (broj mobitela) i vrijeme
    napuštanja salona. Ta je informacija, u slučaju otkrivanja
    oboljelog koji je boravio u salonu u određeno vrijeme, potrebna
    epidemiolozima, kako bi što brže mogli identificirati i
    kontaktirati kontakte oboljelog te provesti mjere sprečavanja
    daljnjeg širenja infekcije. Stranke treba pravovremeno
    upozoriti da će im se usluga pružiti samo ako su suglasni
    ostaviti podatke za kontakt.
  • Maske za lice za klijente. Klijentima se
    preporučuje nošenje maske za lice (ako kirurške nisu dostupne
    moguće je korištenje platnenih maski)

Obavljanje usluge

  • Higijena ruku. Između klijenata obavezno
    oprati i dezinficirati ruke.
  • Zaštitna oprema. Tijekom cijelog postupka
    koristi se zaštitna oprema (maska koja prekriva usta i nos i
    jednokratni ogrtač za klijenta).
  • Maske za lice i rukavice za djelatnike.
    Djelatnicima se preporučuje nošenje maski za lice. Osim
    kirurških maski mogu se koristiti i platnene maske za lice.
    Rukavice se preporučuje nositi po uobičajenom protokolu
    (primjerice pri bojenju kose i ostalim aktivnostima s
    agresivnim kemikalijama).
  • Ako se ne može osigurati minimalni razmak od 1,5 metra,
    klijent i djelatnik moraju nositi barem masku koja prekriva usta
    i nos. Poslodavac je dužan osigurati zaštitu za zaposlenike i to
    u dovoljnim količinama. Viziri za lice mogu pružiti dodatnu
    zaštitu.
  • Kirurške maske se mijenjaju nakon maksimalno 3 sata nošenja,
    a platnene maske za lice kada postanu vlažne.
  • Tijekom pružanja usluge zaposlenik od klijenta drži najveću
    moguću udaljenost koja ne ometa obavljanje usluge.
  • Usluga izvan salona. Kod pružanja usluga izvan
    salona/radnog prostora frizera ili brijača, moraju biti
    ispunjeni svi uvjeti navedeni kod ovakve vrste usluge vezani za
    higijenu i ostale predviđene mjere. Prije pružanja usluge treba
    provjeriti mogu li ti zahtjevi biti ispunjeni na lokaciji na
    kojoj će se pružati usluga.

Odlaganje otpada

  • Otpad. Sav eventualni otpad nastao prilikom
    pružanja usluge, kao i jednokratne materijale, odložiti u za to
    predviđene kante za otpad s odgovarajućim poklopcima.
  • U kante za otpad potrebno je uložiti dvije vreće za smeće.
  • Kosa na podu. U zaostalu kosu s podova ne
    preporučuje se usmjeravati sušilo za kosu već se za sakupljanje
    koristi odgovarajuća metla. Zaostala kosa s površina uklanja se
    jednokratnim papirnim ubrusima.

Čišćenje i postupci s priborom i materijalom za
rad

  • Korištenje radnog pribora. Češljevi, četke,
    uvijači za kosu te slično mogu se upotrebljavati samo na
    prethodno opranoj kosi stranke. Višestruka upotreba pribora na
    više klijenata bez prethodnog čišćenja nije dopuštena.
  • Svi uređaji i sav pribor trebaju biti održavani u dobrom
    stanju da se opasnost od kontaminacije smanji na najmanju moguću
    mjeru.
  • Dezinfekcija radnog pribora. Poslije svake
    uporabe pribor se pere i dezinficira. Škare za šišanje,
    češljeve i četke trebalo bi nakon završetka šišanja oprati i
    dezinficirati, a tek onda ponovno koristiti.
  • Prije postupka dezinfekcije potrebno je potrebno je prvo
    provesti postupak pranja kako bi se s predmeta i površina
    očistili svi tragovi nečistoća (masnoće, izlučevine i sl.).
    Pribor i oprema moraju biti namjenski (krpe, spužvice, metlice i
    sl.) te se iste redovito moraju mijenjati kada uslijed korištenja
    postanu neupotrebljivi za pravilnu upotrebu.
  • Za pranje se mogu koristiti uobičajeni deterdženti, a za
    dezinfekciju uobičajene metode. Preporučena dezinfekcijska
    sredstva poput onih na bazi alkohola u koncentraciji ne manjoj od
    70% ili drugog sredstva s deklariranim virucidnim djelovanjem
    prema uputama proizvođača.
  • Pranje ručnika, radnih kuta i maska za lice.
    Pribor za rad od tkanina (ručnici i sl.) na kraju radnog dana
    pere se u perilici za rublje u salonu na najmanje 60°C i do
    kraja se osuši.
  • Radnu odjeću zaposlenika preporučuje se oprati u perilici na
    60 C i osušiti. Platnene maske za lice oprati svakodnevno i
    izglačati.

Dezinfekcija i čišćenje radnog prostora

  • Čišćenje prostora provodi se na uobičajen način učestalijom
    dinamikom, odnosno između svake smjene.
  • Dezinfekciju radnog mjesta (stolac, ogledalo, pult) potrebno
    je provoditi između svakog klijenta.
  • Kako bi se smanjio rizik infekcije, dezinficijensom se
    učestalije brišu kontaktna mjesta, odnosno telefoni, kvake na
    vratima, tipkovnice, blagajne i slično (npr. svaka dva sata).

Primanje suradnih djelatnika i nenajavljenih
stranaka

  • Dolazak drugih osoba (npr. majstora, kurira,
    dostavljača) treba organizirati na način da se prije dolaska te
    osobe telefonski najave. Tada se provjerava ima li osoba
    simptome COVID-19 (povišena tjelesna temperatura, kašalj,
    otežano disanje/kratak dah, grlobolja, poremećaj osjeta
    njuha i okusa) i je li imala kontakt s oboljelima.
  • Nenajavljene stranke smiju samo iznimno ući u
    salon uz prethodnu provjeru o mogućim simptomima koji mogu
    upućivati na COVID-19 i o kontaktu s oboljelima.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari