detaljno

HZJZ objavio 11 uputa koje ugostitelji moraju ispuniti ako žele raditi tijekom koronavirus krize

Hrvatski zavod za javno zdravstvo izdao je upute za ugostiteljske objekte kojima se dopušta rad, uz pridržavanje svih produepidemijskih mjera i strogih mjera socijalnog distanciranja u 11 točaka

Dodatne upute izdane su nakon što je inspekcija proteklih dana
zatvorila više ugostiteljskih objekata, iako su ugostitelji
tvrdili da su poštovali sve propisane mjere nadležnog
ministarstva.

Dopušta se obavljanje rada ugostiteljskim objektima iz skupina:
restorani, barovi (kavana, pivnica, buffet, krčma i klet) i
catering objekti, uz pridržavanje svih protuepidemijskih mjera i
strogih mjera socijalnog distanciranja na način kako slijedi.

  1. Zabranjeno je usluživanje jela, pića i napitaka u samom
    objektu.
  2. Naručitelj preuzima kupljeno na vratima, prozoru ili
    neposredno ispred vrata objekta.
  3. Potrebno je osigurati pridržavanje najviših higijenskih
    standarda te držanja razmaka ograničenog broja kupaca kako bi se
    smanjio fizički kontakt i održao propisani razmak od 2 metra
    između kupaca, prodavača i kupca, te prodavača međusobno, ako
    jedan naplaćuje, a drugi izdaje.
  4. Preporuča se, gdje nije drugačije uređeno, postavljanje
    pregrade/zaštite od pleksiglasa ili drugog dezinficijensima
    perivog materijala kako bi bili ispunjeni svi uvjeti i sigurnosne
    mjere za zaštitu kupaca i prodavača.
  5. Ako je moguće, preporuča se plaćanje beskontaktnim
    karticama.
  6. Za postupak plaćanja gotovinom preporuča se da kupac najprije
    stavi novac na pult i potom uzme izvraćeni ostatak, a nakon
    svakog kupca se pult dezinficira.
  7. Proizvod (napitak, obrok i sl.) treba naručiti i platiti na
    mjestu koje je odvojeno od mjesta izdavanja/preuzimanja narudžbe
    (odnosno da jedna osoba preuzima narudžbu i naplaćuje, a druga
    izdaje naručeno); ako to nije moguće organizirati, prodavač
    mora obavezno dezinficirati ruke između naplate i izdavanja
    narudžbe te dezinficirati površinu/pult na kojem se vrši naplata
    i izdavanje narudžbe između te dvije aktivnosti.
  8. Osigurati da se ne stvaraju gužve, te da se jasne upute o
    tome stave na sve ulaze i vidljiva mjesta.
  9. Ako je moguće preporuča se osigurati protočnost kupaca na
    način da su odvojeni ulaz/prilaz od izlaza/odlaska.
  10. Na vidljivim mjestima istaknuti upute i preporuke za
    pridržavaanje općih pravila o higijeni te strogoj mjeri fizičke
    udaljenosti.
  11. Ako je organiziran drive-in sistem, zabranjen je
    izlazak iz automobila i moraju se poštivati mjere navedene pod
    točkama 3., 7. i 10.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari