''Budući da očekujemo povećanje prometa u trgovinama, pojačali smo i nastavljamo povećavati zalihe proizvoda''
Zagrepčani su od četvrtka počeli prazniti police
trgovina unatoč apelima da to ne čine, a nervoza i
panika polako se “prelijevaju” i na ostatak Hrvatske. No, kao što
su predstavnici vlasti, poslodavci i dobavljači već istaknuli –
nestašica nema!
Potvrdili
su nam to i iz najvećih hrvatskih trgovačkih lanaca. Stoga,
stvarno nema potrebe za stvaranjem gužvi u trgovinama, pogotovo
što i to može pridonijeti širenju zaraze.
“Kaufland pomno prati razvoj situacije povezane s koronavirusom.
Primarni cilj nam je zaštititi zaposlenike i kupce te u suradnji
s dobavljačima osigurati dostupnost proizvoda. Naši su
zaposlenici dobili detaljne higijenske
upute i informacije o zabranama putovanja, a u
našim poslovnicama pojačan je plan čišćenja i dezinfekcije
površina te su u svakoj poslovnici postavljena dva stalka s
dozatorima za dezinfekciju ruku – i za kupce, i za zaposlenike.
Ako bude potrebno, poduzet ćemo dodatne mjere kako bismo
zaštitili svoje zaposlenike i kupce, prateći upute nadležnih
institucija”, kazali su nam u Kauflandu, ali
konretan odgovor na pitanje o zalihama je izostao.
Iz
Konzuma su bili nešto detaljniji jer osim klasične
ponude u samim trgovinama, taj trgovački lanac ima i
izrazito popularnu dostavu, odnosno, online naručivanje
proizvoda.
“Sva skladišta i prodavaonice Konzuma dobro su opremljeni, a
zalihe se dodatno pojačavaju, osobito kad je riječ o namirnicama
i proizvodima koje kupci u ovim trenucima najviše traže. Na taj
je način Konzum u potpunosti spreman na povećanu
potražnju u svim svojim trgovinama te poduzima sve mjere
kako bi odgovorio i na eventualni budući porast potražnje”,
poručili su iz Konzuma pa nam prenijeli izjavu predsjednika
Uprave Slavka Ledića:
“Budući da očekujemo dodatno povećanje prometa u trgovinama,
pojačali smo i nastavljamo povećavati zalihe proizvoda. Naši
djelatnici redovito pune police i izlažu proizvode, no molimo
kupce za razumijevanje i strpljenje ako nekih proizvoda u
određenom trenutku nema na polici – to je samo zato što ih
ne stignemo dovoljno brzo staviti na policu.
Stavljamo fokus na namirnice i proizvode za kojima trenutno vlada
najveća potražnja, a neke od njih i dodatno izlažemo u koridorima
trgovina kako bi kupcima bili još dostupniji. Provodimo sve
mjere kako bi naši kupci mogli nabaviti sve što u ovom trenutku
smatraju potrebnim.”
Naglašeno je i da opskrbni lanac Konzuma u ovim
trenucima porasta potražnje dobro funkcionira te su sva skladišta
dobro opremljena, uz dodatna povećanja zaliha. Također, kad je
riječ o isporuci robe iz ugroženih područja, primjerice Italije,
u Konzumu su uvedene dodatne kontrole
procesa uvoza robe te
nastavljaju pratiti preporuke nadležnih institucija. U slučaju
ograničenja isporuke iz te ili drugih zemalja, imaju dovoljne
zalihe proizvoda za neometano poslovanje.
“Kako bismo kupcima osigurali potrebne namirnice u slučaju
ograničenja ili prekida isporuke iz ugroženih zemalja,
neprestano tražimo i alternativne izvore nabave.
Najveći naglasak stavljamo na suradnju s domaćim dobavljačima,
koja je strateški prioritet u našem poslovanju od samog početka
pa tako i u trenutnoj situaciji”, istaknuo je Slavko Ledić.
Proizvodi domaćeg podrijetla u
Konzumovu prometu sudjeluju s više od 75
posto, a u nekim svježim kategorijama kao što su voće i povrće,
meso, riba i pekarski proizvodi riječ je i o više od 80 posto.
Ujedno, u svim prodavaonicama, skladištima i upravnoj zgradi
Konzuma poduzimaju se sve mjere preventivne
zaštite sukladno preporukama nadležnih institucija. Tako
se uz redovite higijenske i sigurnosne procedure provode i
pojačane higijenske i sanitarne mjere u lancu opskrbe, u
prodavaonicama i uredskim prostorima te redovita dezinfekcija
blagajni, opreme i POS uređaja.
S ciljem dodatne zaštite sigurnosti kupaca i zaposlenika,
uspostavljen je i operativni tim za krizna stanja, čiji su
članovi dostupni u bilo koje doba dana i raspoloživi za
okupljanje u vrlo kratkom roku u slučaju potrebe. Pripremljene su
procedure i upute o postupanju u slučaju
različitih mogućih scenarija vezanih za koronavirus za
zaposlenike u svim prodavaonicama, skladištima i upravnoj zgradi.
“Konzumu su sigurnost i zdravlje kupaca i
zaposlenika na prvome mjestu te smo uveli dodatne
preventivne mjere kako bi naši kupci sigurno i neometano mogli
nastaviti kupovati. Nastavljamo pratiti situaciju kako bismo
adekvatno reagirali ako nastanu nove okolnosti koje bi
zahtijevale dodatna postupanja”, navodi Ledić.
Konzumova online trgovina i dostava još su u funkciji
Kupnja putem interneta ono je što zanima brojne građane…
“Online trgovina bilježi veliki porast narudžbi te Konzum
poduzima sve mjere kako bi kupcima i zaposlenicima maksimalno
pojednostavio proces kupnje i dostave te otvorio što više termina
dostave. Napravljen je dodatni update na internetskoj stranici
kako bi cjelokupni sustav funkcionirao i pod
većim opterećenjem, resursi su
usmjereni s usluge “Pokupi” na usluge “Drive in” i dostave na
kućna vrata te su povećani resursi za komisioniranje i dostavu
robe. Fokus je stavljen na proizvode koje kupci najviše traže, no
i dalje su asortimanom pokrivene sve važnije kategorije
proizvoda.”
Situaciju
smiruju i u Lidlu, čije su trgovine posljednjih dana bile na
iznimnom udaru građana pa je ostao dojam kao da nemaju dovoljno
zaliha za ovakvu kriznu situaciju. No, istina je
drukčija.
“Posljednjih dana u svojim trgovinama bilježimo iznadprosječnu
prodaju trajnih proizvoda, konzervirane hrane te
sredstava za dezinfekciju. Što se tiče zaliha, pomno pratimo
situaciju i učinit ćemo sve kako bismo osigurali opskrbu
namirnicama. Lidl Hrvatska intenzivno surađuje sa svojim
dobavljačima i logističkim partnerima kako bi
svojim trgovinama osigurao uobičajenu opskrbu, a svojim
skladištima osigurao opskrbu artiklima visoke potražnje. Također,
želimo naglasiti da kao tvrtka imamo, neovisno o trenutnim
kretanjima oko koronavirusa, razvijene procese za različite
scenarije u svim zemljama kako bismo osigurali održavanje
poslovanja u skladištima i trgovinama u posebnim okolnostima”,
poručili su iz Lidla pa dodali:
“Lidl u svakoj zemlji ima tim koji prati kretanja u pogledu
širenja koronavirusa i, ako je potrebno, poduzima mjere za
zaštitu zaposlenika i kupaca u bliskoj suradnji s
nacionalnim i lokalnim vlastima. Tvrtka Lidl redovito
informira zaposlenike o potencijalnim ograničenjima
putovanja i brine se da se pažljivo poštuju higijenski propisi.
Stoga, posebno pazimo na dostupnost higijenskih sredstava kao što
su dezinfekcijski sapun i ubrusi za brisanje u svim prostorijama
trgovine te u sanitarnim čvorovima za kupce i djelatnike. Također
smo izdali upute za našu prodajnu mrežu pa će tako svaka trgovina
na vidljiva mjesta postaviti oznake upozorenja
kojima se apelira na korištenje jednokratnih rukavica i hvataljki
pri uzimanju pekarskih proizvoda, održavanje minimalno
jednog metra razmaka na blagajnama te općenito na odgovorno
ponašanje kupaca.”
Izvor:
Vijesti.hr