Tri-četiri godine rabljeni automobil je upola jeftiniji od novog, dok se oni stari pet ili šest godina prodaju u trećinu cijene
Zbog toga što su novi automobil preopterećeni davanjima državi,
većina hrvatskih građana kupuju rabljene jer su im novi preskupi.
Tri-četiri godine rabljeni automobil je
upola jeftiniji od novog, dok se oni stari pet ili
šest godina, a još uvijek su u dobrom stanju, prodaju u trećinu
cijene, piše stručnjak Željko
Marušić na Autoportalu.
Zbog toga tržište rabljenih automobila, na kojem se godišnje
zavrti više od 80.000 automobila postaje eldorado za mnoge.
Nažalost i one koji u poreznom sustavu Europske unije pronalaze
rupe te tako nelojalno konkuriraju onima koji posluju po zakonu i
stvaraju nelojalnu konkurenciju, nered na tržištu.
Marušić je objavio formulu za sve koji se, kako kaže, ”žele
baviti takvim marifetlucima”:
1. Osnuje se ‘tampon’ tvrtka d.o.o. nekoj od ‘tranzicijskih
zemalja ‘ EU-a, Sloveniji, Češkoj, Rumunjskoj…, za koju se
unaprijed odredi kratki vijek poslovanja.
2. Ta ‘tampon’ tvrtka legalno kupuje rabljene automobile po
netto cijeni (bez PDV-a) na tržištu rabljenih u Njemačkoj,
Belgiji. Francuskoj…
3. Kupljeni se automobili potom prefakturiraju i ‘legalno’
prodaju tvrtki u Hrvatskoj, za isti iznos, ali sada prikazan kao
‘brutto’ cijena s iskazanim PDV-om.
4. Budući da je za vozilo sada, ‘fiktivno’ plaćen PDV, kupac
ga više ne treba plaćati već se plaća samo porez na promet
motornih vozila.
5. Razlika od 20-ak posto koja se tako ostvaruje služi za
nelojalno konkuriranje onima koji posluju po zakonu, te
ostvarivanje nelegalne, ‘crne’ dobiti
6. Sustavi u kojima su osnovane takve tvrtke, zbog
birokratskih tromosti trebaju vremena dok se to uoči, najmanje
šest mjeseci, ponekad i godinu dana, za to vrijeme se izvlači
nelegalna dobit i tvrtke se potom likvidiraju…
Izvor: Vijesti.hr