Odluka o povećanju cijena automobila dolazi zbog sve većeg ispuštanja CO2
Europska komisija od 1. siječnja 2020. kažnjavat će
proizvođače automobila za svaki
prekobrojni gram ugljikova dioksida (CO2 ) iznad zacrtanog
prosjeka od 95 grama po prijeđenom kilometru, i to iznosom od 95
eura po gramu.
To proizlazi iz rigorozne Uredbe o utvrđivanju standardnih
vrijednosti emisije CO2 za nove automobile i nova laka
gospodarska vozila kojom EK od proizvođača automobila traži da
prosječni automobili prodani na tržištu Europske
unije već sljedeće godine emitiraju iznimno niskih 95
g/km, a samo pet posto prodanih vozila moći će imati veću emisiju
ugljikova dioksida od zacrtane.
Sve to vodi i prema poskupljenju cijena novih automobila jer
trgovci neće sami moći kompenzirati penalizaciju. Prema procjeni
konzultantske kuće Euler
Hermes, cijena novog automobila već će u 2020.
godini u prosjeku porasti za 2,6 posto, što je tek početak vala
poskupljenja, navodi Jutarnji list.
Prosječna emisija CO2, dizelskih automobila je 121,5 g/km te su
vrlo blizu emisiji benzinskih automobila koja iznosi 123,4 g/ km.
Naime, od 2010. do 2016. događao se konstanti
pad prosječne emisije CO2 iz osobnih automobila
za gotovo 22 g/km, no emisija se 2017. povećala za 0,4 g/km, a u
2018. za 2,0 g/km.
Neki od glavnih čimbenika koji pridonose povećanju emisije novih
osobnih automobila u 2018. su rastući udjeli benzinskih
automobila u novim registracijama, pogotovo u segmentu
SUV vozila koja troše više goriva i emitiraju više C02.
Prosječna emisija CO2 novih automobila prodanih u EU tijekom
2018. bila je 120,6 g/km, a ako tako bude i 2020., proizvođači će
morati platiti ogromne kazne. Procjene
stručnjaka govore o kaznama čiji se iznos kreće od 20 pa do 35
milijardi eura, a iznosi kazni će se izračunavati temeljem broja
prodanih, a ne proizvedenih automobila.
EU, uz ostalo, nastavlja stezati remen te će nakon 2021. godine
smanjiti ciljeve CO2, za 15 posto u odnosu na 2021. godinu do
2025., a 2030. smanjenje bi trebalo iznositi 37,5 posto. S
obzirom na to da je razvoj
tehnologije kojom bi se zacrtani cilj Europske
komisije trebao ostvariti prilično skup, dio troška prelit će se
na kupce već sljedeće godine.
Uredba Europske komisija vodi i forsiranju “ekološki”
prihvatljivih izvedbi vozila, što znači da bi već 2020. na
tržištu moglo biti puno hibrida, plug-in hibrida
i električnih automobila te će i proizvođači morati ubrzati
prelazak na električni pogon, donosi Jutarnji
list.