Očito postoji neki problem i s državnom maturom, 30 posto više učenika je palo nego lani
Obrazovni sustav se ponovno suočio sa svim svojim kaosom koji se
naravno lomi preko leđa učenika, studenata i roditelja koji taj
kaos plaćaju.
Državnu maturu na jesenskom je roku palo 5178
maturanata, među kojima 181 gimnazijalac.
A na vidjelo je izašla i činjenica da je na fakultetima
ostalo čak 11.251 prazno mjesto.
Samo na osam javnih sveučilišta nakon oba upisna roka ukupno je
ostalo nepopunjeno oko šest i pol tisuća mjesta. Na Sveučilištu u
Zagrebu tako je gotovo tri tisuće mjesta ostalo prazno, na
Splitskom sveučilištu oko 700, a u Zadru oko 500.
Ministrica obrazovanja Blaženka Divjak za to
optužuje sveučilišta pa kaže da su taman svi učenici položili
maturu i dalje bi ostalo šest do sedam tisuća nepopunjenih
mjesta.
Situaciju u obrazovnom sustavu u RTL Direktu komentirao je
Marko Matijević, glavni urednik portala
Srednja.hr koji se bavi problemima u školstvu i
visokom obrazovanju,
“Ministrica je u pravu kada govori da se sveučilišta razbacuju s
kvotoma, ali treba se zapitati gdje je država koja subvencionira
ta sveučilišta”, ističe Matijević.
Ministrica Divjak kaže da ne može utjecati na kvote jer su
sveučilišta autonomna.
“Autonomnija nije zamišljena da možete pumpati neke kvote i
tražiti od države da vam to plaća. Sveučilišta povećavaju kvote
jer prema upisanom studentu dobiju određenu subvenciju od države.
I što se događa, s jedne strane imamo strelovit pad demografije,
a s druge strane se kvote povećavaju. Svaki fakultet brine
za sebe, a na kraju dana ispaštaju budući studenti, tj.
maturanti, koji misle da je puno kvota i da se svi mogu upisati
gdje žele, a ne mogu jer nisu zadovoljili rezultate na državnoj
maturi”, rekao je Matijević.
Očito postoji neki problem i s državnom maturom, 30 posto više
učenika je palo nego lani. Je li preteška ili je školovanje do
mature nedovoljno dobro? Oboje, smatra Matijević.
“Kako ćemo mi učenike pripremati za državnu maturu? Velik
dio školskog sustava sada je orijentiran prema državnoj maturi,
odnosno rezultatima na njoj. U istom trenutku nutku ne dobiju
povratnu informaciju kakvo je njihovo znanje jer ocjene u svim
školama nisu usporedive. Veliki izazov je zato napraviti
standardizaciju”, rekao je.