geostrateški položaj ključan

Kinezi se vratili: Ulaganje u Zračnu luku Osijek sve izglednije!

Davor Javorović/Pixell

Nakon manje od dva mjeseca od njihovog posljednjeg posjeta, predstavnici kineskih investitora vratili su se u Zračnu luku Osijek i zatražili dodatne informacije o mogućnostima ulaganja.

U odnosu na
prvi posjet u travnju
, potencijalne investitore iz Kine danas
su posebno zanimale mogućnosti proširenja zone Zračne luke Osijek
na okolna zemljišta, te izgradnji logističkog središta u
neposrednoj blizini aerodroma: “Jako smo zainteresirani
i mislimo kako je ovo odlično mjesto za logistički centar i da
možemo razraditi daljnju suradnju na području zračne i riječne
luke. Iznimno smo zadovoljni brzom reakcijom lokalnih i
državnih vlasti i bez obzira koju informaciju smo tražili, bili
su vrlo susretljivi,”
 rekla je kineska
poduzetnica Jian Yu.

Na pitanje novinara što dalje, Yu rekla kako će razgovarat
o mogućim oblicima suradnje, te se nadaju kako će postići
dogovor i da će na kraju ojačati dvaju gospodarstava.

Više informacija o današnjem sastanku iznio je Osječko-baranjski
župan Ivan Anušić koji je naglasio kako je predmet razgovora bila
koncesija na 250 hektara zemljišta pokraj zračne
luke
, a koja je u državnom vlasništvu pa će cijeli posao
preći u nadležnost državnih službi, a koje su već dale svoju
načenu suglasnost.

“Smatramo kako Zračna luka ima velik potencijal i do sad nije
bila iskorištena na adekvatan način i imamo strašno puno prostora
za širenje kako prostorno tako i u smislu poslova koji se mogu
obavljati”
, rekao je Anušić.

Investitore iz Kine Zračna luka zanima i kao putnička i kao cargo
luka uz gradnju logističkih centara.

“Prilika je to za proširivanje poslovanja i djelatnosti
poput Centra za obuku pilota, servisa zrakoplova i sve ono drugo
što se ovdje može napraviti, ali i na turističku ponudu”
,
rekao je župan Anušić.

Istaknuto je jedan od najvažnijih razloga zašto su Kinezi
zaniteresirani za samu Zračnu luku njezin geostrateški položaj u
neposrednoj blizini autoceste, odnosno koridora 5C koji bi se u
budućnosti treba protegnuti do Budimpešte i luke Ploče. Tu je i
riječna luka, ali i željeznički koridor, a sami Osijek je u
trokutu između Srbije, Mađarske i BiH što ga čini idealno
pozicioniranim za ovakav tip poslovanja.

“Infrastruktura postoji, ali ju naravno treba doraditi. Tako
bi se za prihvat najvećih teretnih zrakoplova
morala produžiti i pista, za što mogućnosti već
postoje”,
zaključio je Anušić. 

Tako bi se pista, koja je već duga dva i pol kilometra i široka
45 metara, morala produžiti za dodatnih 700 metara što je
definirano u prostornom planu.

“Kod kineskih investitora pobudio se ogorman interes i
očekujemo još neke posjete ljudi iz grupacije gospođe Yu. Oni
imaju veliki interese da osim cargo prometa ovdje razviju i neke
druge djelatnosti. Stvari se miču s mrtve točke i stvari idu
prema naprijed”,
rekao je predstavnik promotora, gospodin
Rendulić i dodao kako slijedi prismo namjere kineskih investitora
prema Vladi.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari