Na ljestvici 38 zemalja Europe, Srednjeg istoka i Afrike, u koje se internacionalni brendovi planiraju širiti u 2011. godini, Hrvatska se nalazi na 20. mjestu atraktivnosti za ekspanziju, pokazuje istraživanje tvrtke CB Richard Ellis Hrvatska, prenosi časopis Lider.
Najzanimljivija je za ekspanziju i dalje Njemačka, gdje
se planira širiti 41 posto od 212 vodećih trgovaca, a
slijede je Poljska i Francuska. Prema podacima CBRE-a, broj
trgovačkih kvadrata na tisuću stanovnika u Hrvatskoj
trenutno je veći nego prosjek u 27 zemalja EU. Hrvatska ima 900
tisuća kvadrata trgovačkih centara, a Zagreb čak 300
tisuća.
“U odnosu na ukupan broj trgovačkih kvadrata u Europi možemo
zaključiti da je tržište Hrvatske zasićeno. Postoje još pojedini
gradovi gdje postoji potražnja, no četiri najveća grada u
Hrvatskoj, pogotovo s projektima u razvoju, zasićena su
trgovačkim kvadratima”, kazao je Emanuel Bakić iz
CBRE-a za Lider.
Istraživanja austrijske agencije RegioPlan Consulting IZVOR:
govore da Hrvati troše na odjeću više od svih u središnjoj
Europi. Prosječno hrvatsko kućanstvo,
prema tom istraživanju, na odjeću izdvoji oko 930 eura na
godinu, dok Slovaci potroše 750, Česi 580, a Poljaci tek
520 eura. Prema nekim procjenama, Hrvati u
šoping-centrima godišnje ‘ostave’ čak 12 milijardi kuna, piše
Lider.