U kategoriji nagrade za najbolji tiskani materijal, grand prix
Zlatnu penkalu i plaketu zahvalnicu, dobio je slovački novinar
Milan Krupčik, dok je nagrada za najbolju radio
i TV emisiju uručena Britankama Maggi Gibson i
Jannine Waddell s BBC-ja. Ostalim novinarima, a
nominirano ih je 35, pripala je manja statueta Zlatna penkala i
prva hrvatska penkala. Niko Bulić, direktor
Glavnog ureda HTZ-a, zahvalio je inozemnim novinarima na njihovom
doprinosu u promidžbi hrvatskog turizma. Novinari diljem svijeta
godišnje o hrvatskom turizmu objave reportaža po svjetskim
pravilima komercijalno vrijednih oko 180 milijuna eura, četiri
puta više nego što iznosi godišnji budžet HTZ-a.
Ovogodišnji domaćin Zlatne penkale,
Turistička zajednica Osječko–baranjske županije,
organizirala je i boravak inozemnih novinara u Slavoniji i
Baranji. Bulić ističe kako taj odabir nije slučajan jer
posljednjih godina Hrvatska osnažuje aktivnosti na razvitku
kontinentalnog turizma, a u tome najbolje rezultate postiže
upravo Osječko-baranjska županija te povlači najveći dio
sredstava iz programa HTZ-a namijenjenih razvitku turistički
manje razvijenih područja zemlje. Samo prošle godine, uz veliko
angažiranje Županijske turističke zajednice na čelu s
Antonijem Sobolom, kroz više programa, odobreno
je gotovo tri milijuna kuna.
Za veliki angažman HTZ-a u pomoći razvitku županijskog turizma
posljednjih godina njegovu čelnom čovjeku zahvalio je župan
Vladimir Šišljagić, naglasivši da to omogućava
da županije lakše ostvaruje svoju strategiju gospodarskog
razvitka temeljenoj na turizmu. No, uputio je i kritiku što to u
istoj mjeri ne čini i Ministarstvo turizma kroz svoje programe,
te se zauzeo za to da u se u tome ministarstvu osnuje Odjel za
kontinentalni turizam.
Inozemni novinari jučer su posjetili Kopački rit,
Karanac, Beljsku vinsku cestu te vožnjom fijakerim razgledali
Osijek, najviše se zadržavši u Tvrđi.
[blockquote]Nagrađene reportaže
Slovački novinar Milan Krupčik nagrađen je za
reportažu na 20 stranica koju je objavio renomirani časopis GEO u
svome redovnom izdanju GEO SEZONA sa savjetima za ljetni odmor.
Glavna tema GEO SEZONE koja je izišla u lipnju 2010. bio je odmor
u Hrvatskoj u kojoj su, uz osnovne i praktične informacije,
istaknuti i osobni doživljaji s godišnjih odmora u Hrvatskoj.
Ispričana je priča o otocima s naglaskom na Hvar, zatim
nacionalnim parkovima Krka i Kornati te Dubrovniku i Splitu.
Producentica Maggi Gibson i direktorica producentske kuće Waddell
media Jannine Waddell zaslužne su za reportažu o Hrvatskoj
prikazanu na BBC-jevom programu posvećenom putovanjima. Emisija
je snimana na području Makarske rivijere, Brača i
Splita.[/blockquote]
[blockquote]Najviše članaka o Kopačkom
Od približno 900 inozemnih novinara što godišnje dođu u Hrvatsku
u ogranizaciji HTZ-a velik broj svoje reportaže objave i o
kontinentalnom turizmu. “One su u najvećoj mjeri bile vezane
uz Kopački rit, a potom o gastronomiji, enologiji… U istočnu
Hrvatsku uglavnom dođu kao u ‘terra incognitu‘ i onda se
oduševljavaju onima što vide, poglavito vinskim podrumima te
gostoprimstvom[/blockquote]
{youtube}PMLRp8ldsOs{/youtube}
TEKST: Nikola VUKADINOVIĆ (Glas Slavonije)