TEMA EUROPSKA UNIJA: Spotovi o EU su bez srži

Zaključak je to spontanog “okruglog stola” koji je u jednom
osječkom kafiću okupio 28-godišnjeg nezaposlenog trgovca,
31-godišnjeg diplomiranog pravnika i 45-godišnjeg ekonomista, uz
sugestije u raspravi sa susjednih stolova za kojima je bilo osoba
različitog profila. Čuvši razmišljanja “običnih” ljudi, potražili
smo i komentare iz stručnih i političkih krugova.

Bez srži

Stjepan Ribić, direktor Regionalne
razvojne agencije Slavonije i Baranje
(RRA), kaže kako
je njegova glavna zamjerka ta što tim do sada viđenim spotovima
nedostaje – srž.

“Nešto kaže, a ništa (konkretno) ne kaže”, rezonira
Ribić, te ističe kako je potrebno dati informaciju o tome kako će
se ulazak i život u EU odraziti na “obične” ljude. “Treba
reći ovo će poskupjeti, ono pojeftiniti…, treba reći da to nije
Jugoslavija”
, dodaje.

– Bolje ikad nego nikad – komentira kampanju stručnjak
za odnose s javnošću Krešimir Macan.
“Provedeno je istraživanje, definirane su poruke koje treba
poslati. Produkcijski nije vrhunac, no poruke su jasne. Cilj je
samo da prođe referendum – malo su se prepali nakon događanja oko
generala, ali to se smirilo, atmosfera je pozitivna tako da
kampanja neće ni imati većeg utjecaja”
, kaže, te dodaje kako
je građane trebalo konstantno informirati proteklih godina.

“Ovdje je riječ o općenitim benifitima, to nikoga više ne
zanima, jer to znamo. Nije bilo novca, kampanja je rađena na
brzinu, bila je to čista improvizacija i to se vidi. Nije
savršeno, no poruke gađaju na pravo mjesto”,
ponavlja
Macan.

Vjekoslav Majnarić
, slavonsko-baranjski koordinator
Udruge “Volim Hrvatsku – Ne u EU”, smatra kako
će spotovi, koliko god naivno izgledali, ispuniti svoju svrhu.
“Budite sigurni, na njima rade vrsni i dobro plaćeni
profesionalci koji su dobro proučili obrazovnu strukturu
Hrvatske. Kampanja nije namijenjena intelektualcima, ona je odraz
naše obrazovne strukture i oko toga ne treba filozofirati. Bit je
što i dalje nema mogućnosti dati stavove kontra EU”
, kaže
Majnarić.

Šišljagić: Predizborna kampanja HDZ-a

Slavonski političari nisu nimalo blagi u kritici reklamne
kampanje za ulazak Hrvatske u EU. Župan osječko-baranjski
i predsjednik HDSSB-a Vladimir Šišljagić
, ponavlja kako
javnost treba informaciju o ispregovaranim poglavljima, o tome
što je potrebno učiniti da se što je moguće bolje pripremimo za
EU.

“Ovo je PR koji navija za ulazak u EU, igrokaz kojim se uz
dramaturške doskočice bez konkretnih podataka poziva ljude da
glasuju za ulazak u EU. Ovo je obična kampanja – mnogo novca,
malo informacija. Dapače, ovo je predizborna kampanja HDZ-a
financirana novcem poreznih obveznika”
, kaže Šišljagić.

Šef osječko-baranjskog HSLS-a Darko Bajto oštro
kritizira spotove kojima je, kaže, inteligencija hrvatskog naroda
podcijenjena. “Građani su pametniji nego što spotovi
indirektno govore. Nepotrebni su i podcjenjivački”
, kaže
Bajto.

Milardović: Stupidna i dogmatska kampanja

Kampanju za ulazak Hrvatske u EU politolog Anđelko
Milardović
nazvao je “stupidnom i dogmatskom”,
pojašnjavajući kako se temelji na elementima “klasične
propagande, zaglupljivanja i pranja mozga”
.
“Unosi dogmu koja se ne propituje, nego se mora kupiti, kako
kakvo sredstvo za čišćenje. Kao takva, u sebi ima potencijalno
nasilje nad dušom, duhom i razumom. U biti, isključuje sve druge,
sve različite i ne omogućuje javni diskurs o prednostima i
nedostacima toga koncepta. Ja sam prijatelj ulaska u EU, ali i
zakleti neprijatelj dogmatskog i nasilja u komunikaciji spram
različitog, koje je sotonizirano, ismijano i isključeno”
,
kaže Milardović.

Spotovi za neuke

PR-stručnjakinja Lara Liović Nadaždi iz
Energea Grupe, jasno artikulira ono što je o
spotovima zaključila većina naših sugovornika – usmjereni su
zreloj generaciji i neobrazovanima, a napravljeni su kao da su ih
je radila amaterska družina.

“Spotove će razumjeti Vaša i moja baka, neobrazovani… To su
tipična pitanja i odgovori u smislu ‘nije to (EU) ništa strašno’,
a prave i konkretne odgovore ne daju. Kada gledamo kako su druge
države najavljivale svoj ulazak u EU, ovo naše je na
intelektualnoj razini kojoj, istina pripada većina, a koja
obuhvaća ljude koji laički razmišljaju, strahuju za svoj mali
život, posebno na domoljube koje zanima pitanje jezika, granice,
Domovinskog rata… Dakle, nude se odgovori malom čovjeku koji se
nema motiva više informirati, kojemu je internet nepoznanica i
koji će zadovoljiti njegove interese o EU”
, zaključuje.

Tekst: M.Mihaljević (www.glas-slavonije.hr)

Pročitajte sve iz teme EUROPSKA UNIJA:

Tema tjedna:
Europska unija


Tema Europska unija: Što dobivamo, a što gubimo ulaskom u EU
1.dio


Tema Europska unija: Što dobivamo, a što gubimo ulaskom u EU
2.dio


Tema Europska unija: Što dobivamo, a što gubimo ulaskom u EU
3.dio

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari