Postignuća škola u županiji niža od državnog prosjeka

Obrazovna postignuća učenika i osnovnih škola Osječko-baranjske županije nešto su niža od hrvatskog prosjeka. Zaključak je to znanstvene tribine održane u Info centru za mlade u povodu 20 godina istraživanja Instituta "Ivo Pilar”.

Stručnjaci Instituta dr.sc. Josip Burušić, dr.sc. Toni
Babarović i dr.sc. Marija Šakić,
analizirali su vanjsko
vrednovanje obrazovnih postignuća koje je Nacionalni centar za
vanjsko vrednovanje proveo u školskoj godini 2007./2008. u 4. i
8. razredima i to u svim školama u Hrvatskoj.

Ispitana su i 3.432 učenika četvrtog i 3.441 učenik osmog
razreda u 69 škola Osječko-baranjske županije. Primjerice, iz
matematike je u RH prosjek 52,9 posto, a u OBŽ 49,2 posto u
četvrtom razredu,
rekla je dr.sc. Marija
Šakić
.

Sličan je trend u osmom razredu, s tim što su najveće razlike,
oko tri posto, primjerice, u geografiji – 42,7 posto (RH) u
odnosu na 39,6 (OBŽ).

U razrednoj nastavi najbolji rezultat iz OBŽ-a postigla je škola
koja se nalazi na 46. mjestu u RH. U predmetnoj
nastavi OBŽ ima škole koje su iz prirodoslovlja među deset
najboljih u zemlji. Istodobno neke škole bilježe 60 posto niža
postignuća od hrvatskog prosjeka, a ni jedna se ne nalazi među 12
izvrsnih škola.

Zašto je tako i koji su uzroci loših postignuća, analizirao je
dr.sc. Toni Babarović:
“Samo se od 10 do 15 posto varijabiliteta može objasniti
kognitivnim sposobnostima i osobinama ličnosti učenika. Škole u
OBŽ-u su dobro stručno ekipirane, ravnatelji su iskusni, međutim
utjecaj roditelja na uspjeh djece je izuzetno velik
”.

Tako u OBŽ-u čak 20 posto majki ima završenu samo osnovnu
školu
, a velik je postotak djece iz obitelji lošijeg
socijalnog statusa. To ovaj stručnjak ocjenjuje velikim
problemom, na čijem rješavanju treba raditi.

V.Latinović (Glas Slavonije)

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari