Obrazovna postignuća učenika i osnovnih škola Osječko-baranjske županije nešto su niža od hrvatskog prosjeka. Zaključak je to znanstvene tribine održane u Info centru za mlade u povodu 20 godina istraživanja Instituta "Ivo Pilar”.
Stručnjaci Instituta dr.sc. Josip Burušić, dr.sc. Toni
Babarović i dr.sc. Marija Šakić, analizirali su vanjsko
vrednovanje obrazovnih postignuća koje je Nacionalni centar za
vanjsko vrednovanje proveo u školskoj godini 2007./2008. u 4. i
8. razredima i to u svim školama u Hrvatskoj.
– Ispitana su i 3.432 učenika četvrtog i 3.441 učenik osmog
razreda u 69 škola Osječko-baranjske županije. Primjerice, iz
matematike je u RH prosjek 52,9 posto, a u OBŽ 49,2 posto u
četvrtom razredu, rekla je dr.sc. Marija
Šakić.
Sličan je trend u osmom razredu, s tim što su najveće razlike,
oko tri posto, primjerice, u geografiji – 42,7 posto (RH) u
odnosu na 39,6 (OBŽ).
U razrednoj nastavi najbolji rezultat iz OBŽ-a postigla je škola
koja se nalazi na 46. mjestu u RH. U predmetnoj
nastavi OBŽ ima škole koje su iz prirodoslovlja među deset
najboljih u zemlji. Istodobno neke škole bilježe 60 posto niža
postignuća od hrvatskog prosjeka, a ni jedna se ne nalazi među 12
izvrsnih škola.
Zašto je tako i koji su uzroci loših postignuća, analizirao je
dr.sc. Toni Babarović:
“Samo se od 10 do 15 posto varijabiliteta može objasniti
kognitivnim sposobnostima i osobinama ličnosti učenika. Škole u
OBŽ-u su dobro stručno ekipirane, ravnatelji su iskusni, međutim
utjecaj roditelja na uspjeh djece je izuzetno velik”.
Tako u OBŽ-u čak 20 posto majki ima završenu samo osnovnu
školu, a velik je postotak djece iz obitelji lošijeg
socijalnog statusa. To ovaj stručnjak ocjenjuje velikim
problemom, na čijem rješavanju treba raditi.
V.Latinović (Glas Slavonije)