Novoosnovani Turistički klaster "Slavonska košarica" zapravo je pred kraj prošle godine započeta slavonskobrodska priča o povezivanju zelene i plave Hrvatske, koja je vrlo brzo prerasla u regionalnu, a broj članova s područja slavonsko-baranjske regije povećao se već na 85 obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava, proizvođača hrane, pića, rukotvorina i svega što bi moglo biti zanimljivo u turističkoj promociji iz Slavonije i Baranje.
Direktor brodske razvojne agencije Vjeran
Milković potvrđuje kako svakodnevno pristižu novi upiti
za učlanjivanje u klaster i obveze se usložnjavaju pa se
razmišlja i o upošljavanju klaster-menagera, koji bi se brinuo za
povezivanje članova klastera s tržištem i kupcima. Milković
vjeruje kako je interes sve veći, “upravo zbog toga što su
ljudi shvatili da se kroz okrupnjavanje i umrežavanje različitih
poduzetnika s raznim ponudama postižu puno veći efekti i prodajni
rezultati“.
Najvažniji je cilj, kako su prilikom nedavne skupštine kazali
inicijatori Slavonske košarice, podići konkurentnost na
domaćem tržištu, ali i izvan granica RH, pa je zbog toga
gotovo 90 posto rashoda predviđeno za predstojeće aktivnosti
umrežavanja, promocije i prodaje slavonskih proizvoda na tržištu.
Među onima koji su zdušno prihvatili projekt Slavonske košarice
je i dugogodišnji proizvođač vina i drugih prerađevina od malina,
Đuro Štefančić iz Gornje Vrbe. On smatra kako je
to odlično za razvoj slavonske ponude temeljene na
autohtonosti.
“To je jako dobra ideja jer mi proizvođači, ako djelujemo
pojedinačno, ne možemo puno napraviti. Ideja Slavonske košarice
koja obuhvaća sve proizvođače hrane i pića s dobrom pričom u
podlozi – sigurno će dobro odjeknuti“, uvjeren je Štefančić.
Priču je i započeo brodski gradonačelnik Mirko
Duspara (kao predsjednik TZ) potkraj prošle godine, a
prema svemu sudeći ideja je odlično prihvaćena. Još ako za
promociju i aktivnosti Klastera pristigne financijska potpora iz
resornog ministarstva, uspjeh za izlazak i na vanjsko
tržište – lako se može očekivati.
[span class=doc]Počinje
osvajanje morskog tržišta[/span]
[blockquote]Na sajmove u Novi Sad i Split
Ove godine uz posjet sajmovima u Novom Sadu i Splitu, članovima
klastera će u svemu pomoći i interaktivni portal koji najavljuje
Milković, a na kojemu će se ponuđači predstaviti sa svojim
proizvodima.[/blockquote]
Tekst: Marija RADOŠEVIĆ (Glas Slavonije)