Ukidanje željezničkih linija potpuno će uništiti Slavoniju

Neki su ju ocijenili duhovitom, nekima se uopće nije svidjela. No samo će Virovitičani pa onda i stanovnici sjeveroistoka Hrvatske na potezu do Osijeka u cijelosti osjetiti punu ironiju vijesti koju je objavila Virovitičko-podravska županija.

Neki su ju ocijenili duhovitom, nekima se uopće nije svidjela. No samo će Virovitičani pa onda i stanovnici sjeveroistoka Hrvatske na potezu do Osijeka u cijelosti osjetiti punu ironiju vijesti koju je na svojim web stranicama objavila Virovitičko-podravska županija.

Pohvalili su se “namjerom gradnje prve svjetske svemirske stanice s teleportacijskim uređajem koja će biti smještena na području grada Virovitice. Financirat će je NASA i hrvatska Vlada.” Vijest je, naime, nastala kao prva reakcija županijskih vlasti na najavu mogućeg ukidanja željezničke linije Virovitica – Osijek koja kreće već od jeseni.

Ako se ovome pridoda i već ranije najavljeno zaustavljanje gradnje autoceste Vrbovec – Bjelovar – Virovitica, odnosno nastavno dalje brze ceste prema Osijeku i konačnici Iloku, pa potom i najava o odustajanju od gradnje planiranog mosta preko Drave u sklopu cestovnog koridora 5C, logično je pitanje ne radi li se ovdje zapravo o ciljanim političkim odlukama koje će prometno potpuno unakaziti sjeverni i istočni dio kontinentalne Hrvatske?

Na noge su odmah ustali i željezničari okupljeni u Sindikat infrastrukture Hrvatskih željeznica.

Kako netko može i na osnovi kojih izvora poslati tako opasne informacije? Otkud nekom uopće kredibilitet donositi ovakve odluke? – pita se Damir Vicković, glavni povjerenik SIHŽ Podružnica Osijek. Smatra da, ako bi se ostvarila izjava Darka Peričića, predsjednika Uprave HŽI, sjeverna Slavonija i dio sjeverne Podravine gube razvojnu i gospodarsku perspektivu jer je željeznica pokretač i izvor života nekog kraja.

Čini se da zaboravljamo kako je Hrvatska pred vratima Eeuropske unije u kojoj je željeznica temeljni oblik prijevoza u koju se u idućih 20-ak godina namjeravaju investirati znatna financijska sredstva kako bi se do 2030. godine ostvario očekivani udjel veći od 60 posto svih prijevoza – upozorava Vicković.

Možda je u ovakvom razvoju situacije manji problem što bi bez posla ostalo približno 130 ljudi koji su zaduženi za održavanje infrastrukture na toj dionici, no čini se kako netko nije vodio račun o tome kolika bi se šteta mogla nanijeti gospodarstvu.

[blockquote]Osijek ostao kratkih rukava

Jesu li prve naznake o ovom potezu donesene još 2006. godine? Tada su Odlukom o razvrstavanju pruga jasno propisani kriteriji za taj posao, a čini se kako je Osijek ostao grubo zakinut. Nisu, naime, kao međunarodne pruge razvrstane dionice Koprivnica – Osijek koja spaja dva međunarodna koridora – 5B i 5C. Također, bez te kategorizacije ostala je i dionica Vinkovci – Osijek, iako također spaja dva međunarodna koridora – 10 i 5C. Naposljetku, tako je regionalnom ostala i dionica Nemetin – Osijek, iako spaja međunarodnu riječnu luku s čvorištem Osijek.[/blockquote]

Bez izravne željezničke veze ostali bi tako Kombinat Belišće i belišćanske izvozno orijentirane tvrtke, našički Nexe pa i virovitički Viro, kao neka od najzvučnijih imena. Ali ukidanje ove pruge koja je ujedno i paralelni pomoćni pravac željezničkog koridora 10 u konačnici bi moglo dovesti do teškoća u poslovanju sestrinske HŽ-ove tvrtke Cargo koja ovdje ubire novac od tranzita međunarodnog prijevoza roba.

Naposljetku, valjalo bi podsjetiti kako su u posljednje dvije godine, također prvo privremeno, a onda za stalno, također pod izlikom sigurnosnog stanja na ovom području, zatvorene dvije pruge, prvo ona na potezu od Našica do Pleternice, potom i ona na liniji Pčelić – Banova Jaruga.

[blockquote]Posljednji remont obavljen prije 40 godina

Istina je da je posljednji remont na liniji Virovitica – Osijek obavljen još prije 40 godina. No, ona svakako, kažu nam u sindikatu IHŽ-a, nije za otpis, pruga ne može baš “preko noći” postati tako loša. To je klasični tip nizinske pruge u kojoj se vlakovi kreću prosječnom brzinom od 80 kilometara na sat. Naposljetku, ako i dođe do njezina ukidanja, u sindikatu se pitaju – što će biti s vrijednim signalno-sigurnosnim sustavom upravljanja duž te dionice?[/blockquote]

Dario KUŠTRO (Glas Slavonije)

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari