Ulazak Hrvatske u Europsku uniju značit će pojeftinjenje manjih automobila i onih koji su manje štetni za okoliš, jeftiniju kavu i sokove te luksuzne proizvode poput nakita, satova i krzna, ali skuplje duhanske proizvode i veće automobile, odnosno one koji više zagađuju okoliš – saznajemo iz Glasa Slavonije.
Promjene su to u sustavu trošarina i posebnih poreza koje su
jučer najavili iz Ministarstva financija, a ministar
Slavko Linić objasnio je kako dio izmjena Hrvatska mora provesti
zbog ulaska u Europsku uniju, a dio zato što mora voditi računa o
svojim interesima i pokušati zadržati kupce u Hrvatskoj
kako ne bi nakon ulaska u Uniju kupovali u inozemstvu.
Trošarine na duhanske proizvode u Hrvatskoj niže su od
minimuma koji određuje Europska unija i u tri faze do
2014. godine cigarete će na domaćem tržištu morati poskupjeti
kako bi se dosegnuo bar minimum propisanih trošarina.
Prema nekim procjenama cigarete od 16 kuna u 2014. godini
trebale bi koštati i do tri kune više.
Vlada mora, prema EU direktivama, uvesti i trošarinu na
prirodni plin, ugljen, električnu energiju i koks i to bar u
minimalnom iznosu, no plan je da plaćanja te
trošarine budu oslobođena, uz one koji ih koriste kao energente u
industriji, i kućanstva. Tako uvođenje trošarina na
spomenute energente ne bi trebalo utjecati na cijenu koju plaćaju
građani.
Trošarine se neće obračunavati ni na plavi dizel za
poljoprivrednike i ribare, a trošarine na
energente bit će oslobođeni i brodari u nacionalnoj pomorskoj
plovidbi, dok će je plaćati privatni izletnički brodovi –
piše Glas Slavonije.
Kako Europska unija ne poznaje porez na luksuz od 30
posto, građane nakon otvaranja granica ništa neće
spriječiti da nakit, krzno ili satove kupuju primjerice u
Sloveniji, na što više neće plaćati carinu, Vlada
predlaže da se od 1. srpnja i u Hrvatskoj ukine taj
porez.
Uz to građani Hrvatske trebali bi ubuduće imati manje motiva za
kupnju kave i bezalkoholnih pića u susjednim
zemljama jer će Ministarstvo financija predložiti i
smanjenje trošarina na te proizvode. To bi
donekle, kao i ukidanje poreza na luksuz, trebalo, unatoč
većem PDV-u u Hrvatskoj, zadržati domaće kupce i
donijeti koliko-toliko zarade domaćem gospodarstvu, a time i
državi porezne prihode.
Od dana ulaska Hrvatske u EU na snagu bi trebao stupiti i
porez na motorna vozila, a najvažnija novost je to da će
trošarina koja će se plaćati na automobile ovisiti i o
emisiji ugljikova dioksida kao kriterija za
oporezivanje. Dio trošarine i dalje će biti vrijednost
automobila. Uz to za stare automobile neće se plaćati 50 posto
veća trošarina. Prema prvim izračunima trgovaca
automobilima, oni od tisuću “kubika” pojeftinili bi za
oko 200 eura, dok bi svi iznad 1.600 “kubika”
poskupjeli.
Više o porezu na imovinu i ostalim detaljima pročitajte u Glasu Slavonije.
Tekst: Glas Slavonije