Zdravstveni odgoj: Ključni dio tek sada kreće!

Polemika oko zdravstvenog odgoja je utišana, ali nije i riješena. Barem ne u svim školama!



“Kurikulum zdravstvenoga odgoja sastavni je dio ove odluke, a provodit će se kroz sadržaje integrirane u nastavne programe predmeta, sate razrednika, školske projekte i druge školske aktivnosti” – odlučio je još 28. rujna 2012. ministar Jovanović.

No, počelo je i drugo polugodište, a o zdravstvenom odgoju učenici još uvijek znaju samo ono što su čuli preko medija. Ana, učenica 2. razreda jedne osječke srednje škole, kaže kako je zdravstveni odgoj pozitivna novina, ali da je žalosno da u našoj državi svaka vijest mora biti dočekana s boooom efektima. Dodaje kako s nestrpljenjem očekuje zdravstveni odgoj kako bi mogla postaviti pitanja i saznati više o onome što ju zanima.

Srednjoškolac Marko rekao nam je: “Zdravstveni odgoj trebao bi nam pružiti mogućnosti za saznavanjem onoga što je upravo problematika današnjice, ali suprotstvaljanje Crkve samo je razljutilo naše profesore po mome mišljenju, te smatram kako neće, krene li uopće, zdravstveni odgoj dugo ostati u Hrvatskoj!”

[blockquote]90% ispitanih učenika i dalje ne zna što ih očekuje, hoće li ih se ocjenjivati, te tko će im predavati[/blockquote]

Više o tome kako će se zdravstveni odgoj provoditi u srednjim školama rekao je pedagog jedne osječke gimnazije: “Zdravstveni odgoj neće se provoditi na posebnim satima, već će 12 sati odraditi razrednik, a ostatak će se integrirati u ostale predmete. Mnogo toga učenici su već čuli na nastavi biologije, psihologije, a neke će se teme upravo tu i odrađivati. Ono što sa sigurnošću mogu reći jest da je u našoj školi provedba zdravstvenog odgoja već počela na neke načine. Učenici prvih razreda još su u prošlom polugodištu imali predavanja gdje su predavači bili studenti medicine i iz policije. Teme su bile spolne bolesti i prevencija nasilja među mladima. Razrednici će do kraja godine morati odraditi svoj dio, a to će se evidentirati u dnevnik rada, kao i svi ostali predmeti. Našim učenicima potrudit ćemo se omogućiti za pojedine teme stručne predavače, budemo li ih u mogućnosti dovesti, te svakako uključiti gdje je potrebno i psihologinju.”

Jedna od profesorica u osnovnoj školi ogorčena je uvođenjem zdravstvenog odgoja. Kaže, kako pornografija i nije baš tema o kojoj ima želju pričati svojim učenicima, te da ne zna što im o tome ispričati kada je dobila samo par natuknica. Ističe još kako je zdravstveni odgoj uveden kako bi se digla prašina i skrenula pozornost s drugih alarmantnih stvari u našoj državi.

Optimistična razrednica i nastavnica enegleskog jezika u jednoj baranjskoj osnovnoj školi tvrdi suprotno: “Smatram da je Zdravstveni odgoj potreban u osnovnoj školi. Zadane su teme, sadržaji i ishodi koji se obrađuju na radionicama. Teme su primjerene uzrastu (one su se i prije obrađivale na nastavi prirode/biologije, TZK – a i satu razrednika, samo su sada objedinjene na jednom mjestu). Učenici rado sudjeluju u radionicama i pokazuju interes za zadane teme.”

Različita mišljenja i pristupi, jedna tema. Hoće li osječki srednjoškolci uskoro primijetiti da je krenula provedba zdravstvenog odgoja, ne znaju niti oni sami niti njihovi profesori. Roditelji, Crkva i Ministarstvo utihnuli su s prepirkama, ali ključni dio tek sada kreće. Razrednici i učenici, glavni likovi još jedne hrvatske drame, tek nastupaju.

Više o zdravstvenom odgoju kao i upute za provođenje pročitajte na stranicama Ministarstva.

Tekst: Amra Hodžić/SiB.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari