Upute Ministarstva zdravlja pacijentima o postupanju tijekom štrajka bolničkog osoblja

U povodu najavljenog štrajka dijela liječnika i medicinskih sestara u bolničkim zdravstvenim ustanovama koji bi, prema najavama sindikata, trebao započeti u srijedu 18. rujna u 7.00 sati, Ministarstvo zdravlja izdalo je priopćenje s uputama za pacijente kako bi imali što manje poteškoća u ostvarivanju zdravstvene zaštite:

Ističemo kako su štrajk najavila dva sindikata, koja okupljaju
samo dio liječnika i medicinskih sestara-medicinskih tehničara u
bolničkim ustanovama, pa očekujemo da će najveći dio bolničkog
sustava normalno funkcionirati te da će građani najveći dio
redovite zdravstvene zaštite normalno ostvariti.

Ministarstvo zdravlja će, u svakom slučaju, pažljivo nadzirati
funkcioniranje sustava za vrijeme štrajka te poduzimati sve
potrebne mjere i aktivnosti kako ne bi došlo do ugrožavanja
zdravlja ljudi.

Štrajk je najavljen samo u bolničkom sustavu, što znači da će
liječnici i medicinske sestre i drugi zaposlenici u primarnoj
zdravstvenoj zaštiti i hitnoj medicinskoj službi i dalje normalno
raditi.

Molimo, stoga, pacijente da se u slučaju hitnosti obrate
telefonom najbližem zavodu za hitnu medicinu na broj 194 ili da
pomoć potraže u najbližoj hitnoj bolničkoj službi. U skladu s
uputom Ministarstva zdravlja, bolničke hitne službe bit će
dodatno kadrovski pojačane kako bi bile spremne za slučaj
povećanog broja dolazaka pacijenata.

Također upućujemo građane da se u slučaju zdravstvenih poteškoća
savjetuju sa svojim obiteljskim liječnikom.

Ukoliko su obaviješteni o odgodi neke ranije zakazane zdravstvene
usluge zbog štrajka, Ministarstvo zdravlja će neizostavno
osigurati da, nakon završetka štrajka, budu kontaktirani
telefonom iz bolnice kako bi što prije dobiti novi termin za
potrebnu uslugu.

Ministarstvo zdravlja uvelo je i 24-satno dežurstvo na svoja dva
komunikacijska kanala preko kojih nam se obraćaju građani – na
Bijelom telefonu 0800 7999 te na e-mail adresi pitajtenas@miz.hr , koja se
nalazi na službenoj stranici Ministarstva zdravlja www.zdravlje.hr.
Pozivamo građane da nas tijekom štrajka, putem Bijelog telefona i
e-maila pitajtenas@miz.hr
, izvijeste o mogućim slučajevima kršenja prava na zdravstvenu
zaštitu.

U Ministarstvu zdravlja djeluje i Krizni stožer koji su bolnice
bez odgađanja dužne izvijestiti o svim eventualnim incidentnim i
kriznim situacijama, koje nije moguće razriješiti na razini
zdravstvene ustanove.

Još jednom ističemo da smatramo kako razloga za štrajk nema, a
uvjereni smo da će liječnici i medicinske sestre koji se odazovu
na štrajk postupati profesionalno i u skladu s najvišim etičkim
normama kako ni na koji način ne bi došlo do ugrožavanja
zdravlja, prava na zdravstvenu zaštitu i sigurnost građana.

Podsjećamo da je Ministarstvo zdravlja poslalo svim bolnicama
Odluku kojom se određuju prijeko potrebni poslovi koji se moraju
neprekidno obavljati, radi sprečavanja ugrožavanja života ili
nastanka invalidnosti bolesnika za vrijeme štrajka. Za osiguranje
pružanja neodgodivih zdravstvenih usluga zaduženi su sanacijski
upravitelji i ravnatelji bolnica.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari