Južina, gotovo proljetne temperature, a računi za potrošnju toplinske energije i plina znatno viši. Građani se s pravom pitaju "Kako je to moguće!?".
“Jel još netko dobio iznenađujuće veliki račun za plin za
prosinac? Kod nas valjda vlada logika da su iznosi veći što se
manje griješ i što je vani toplije…,” samo je jedan od
komentara na društvenim mrežama ovih dana.
Distributeri plina pravdaju se kako je obračunsko razdoblje bilo
nešto duže pa su zato iznosi veći, a na optužbe građana kako je
plin lošije kvalitete odgovaraju:
“HEP Plin je samo posrednik i mi smo prvi na udaru i
potrošači nas opravdano pitaju, ali kvaliteta plina nije
upitna”, tvrdi Nikola Liović iz HEP Plina,
a slično komentiraju i odgovorni u tvrtki Plinacro koja je
zadužena za dopremanje plina do Hrvatske.
Praćenje kvalitete prirodnog plina i izvještavanje o istoj u
zakonskoj je ingerenciji operatora transportnog sustava (OTS )
tvrtke Plinacro d.o.o. i operatora distribucijskog sustava (ODS)
koji svakih 15 dana, sukladno Opći, uvjeta za opskrbu prirodnim,
a na osnovu uzoraka prirodnog plina sa primopredajnih
mjerno-redukcijskih stanica od strane ovlaštenog laboratorija,
dostavlja opskrbljivačima prirodnog plina izvješća o ispitivanju
kvalitete plina.
Obračun potrošnje plina pak iznimno je kompliciran za većinu
građana, pa tako laički rečeno plin ispadne skuplji onima
koji manje troše, dok veliki pogoni imaju nižu cijenu
plina.
Ništa drugačije komentare nemaju niti oni koji su u sustavu
gradskog grijanja. U usporedbi s računima tijekom zime 2012.
godine, koja je bila znatno oštrija negoli ova kada temperature
samo tijekom noći padaju na vrijednosti oko nule, račun su
porasli i preko 30%.
“Lani kada je zbilja bilo hladno najveći račun iznosio je 520
kuna, a za prošli mjesec račun iznosi 533 kune što je
nevjerovatno,” kaže nam Ivana.
Razlog za ovakve račune krije se i u poskupljenju koje se
dogodilo krajem 2012. godine kada je došlo do poskupljenja od 36,7% u nekoliko gradova
Hrvatske, a među njima i u Osijeku. Tada je to opravdano
potrebom da se cijene toplinske energije
usklade sa stvarnim troškovima poslovanja, odnosno
rastom cijena goriva.
Distributeri plina i toplinske energije pozivaju sve koji žele
provjeriti da li je došlo do pogreške prilikom obračuna to isto
mogu i napraviti na naplatnim mjestima.
U konačnici želite li se grijati račune morate podmiriti, a nakon
toga na vama je da analizirate i izaberete alternativne metode
grijanja tamo gdje je to moguće.
Tekst: SiB.hr