Novi moderni vlakovi s klimom i bežičnim internetom, na obnovljenima prugama do 160 kilometara na sat. Ovakva budućnost prema Vladi stiže za godinu i pol kada počnu voziti prvi od 44 dizelska vlaka koje kupuje HŽ.
Proizvodnja nova 44 vlaka predugo se čekala. Za 32 nova
elektromotorna vlaka i 12 dizelskih, HŽ Putnički prijevoz dignut
će u HBOR-u kredit od 220 milijuna eura.
“To je važno za HŽ putnički jer u taj zapušteni ruinirani
sustav nije ulagano ništa gotovo 30 godina“, tvrdi ministar
prometa Siniša Hajdaš Dončić.
Na natječaju za nabavku novih vlakova pobjedio je konzorcij
Končar-Gredelj. Iako je već godinu i pol u
stečaju, Gredelj posluje pozitivno. Tisuću radnika baš danas
završilo je s radom na 30 lokomotiva koje je naručio Maroko.
Svaka je vrijedna pola milijuna dolara.
Bolji i udobniji život svi putnici mogli bi dočekati
sredinom 2015. kada bi trebao biti isporučen prvi
vlak, a potom svaki sljedeći mjesec po jedan. U HŽ-u
poručuju da sadašnji neće u staro željezo.
A prodaja drugog dijela HŽ-a, tvrtke HŽ Cargo već godinama se
najavljuje. Čelnici rumunjske željezničke grupacije Grampet u
Zagrebu su razgovarali s ministrom prometa. Nakon sastanka
ministastvo je prioćilo da su Rumunji tražili produženje roka za
još jedno dubinsko snimanje tvrtke. U Sindikatu se nadaju
sigurnijoj budućnosti.
Više pogledajte u
video prilogu RTL televizije.
Izvor: RTL