Vlada pokrenula projekt ‘e-Građani’

Vlada Republike Hrvatske je pokrenula projekt e-Građani kako bi modernizirala, pojednostavila i ubrzala komunikaciju građana i javne uprave te povećala transparentnost javnog sektora.

Sustav e-Građani, pored Središnjeg državnog portala koji predstavlja javni dio sustava, čine i Osobni korisnički pretinac i Nacionalni identifikacijski i autentifikacijski sustav. Te komponente omogućavaju sigurnu i naprednu elektroničku komunikaciju s javnim sektorom.

Osobni korisnički pretinac omogućava izravan pristup elektroničkim uslugama javne uprave i primanje osobnih elektroničkih poruka javne uprave, a dostupan je i kao aplikacija za pametne telefone (trenutno samo kao aplikacija za operativni sustav Android).

Nacionalni identifikacijski i autentifikacijski sustav omogućava korištenje elektroničkih vjerodajnica za jedinstvenu prijavu na elektroničke usluge uključene u sustav e-Građani. Ukoliko građanin već ne posjeduje elektroničku vjerodajnicu s kojom može koristiti sustav, može je zatražiti i dobiti na označenim šalterima u poslovnicama Financijske agencije (FINA) u Republici Hrvatskoj (Pristupnica). Popis poslovnica u kojima možete zatražiti ePass, odnosno mToken vjerodajnicu možete pronaći na internetskim stranicama ePass te mToken.

Široki raspon usluga

Putem elektroničkih usluga koje su trenutno uključene u sustav e-Građani, moguće je:

  •     zatražiti elektroničke izvode iz matične knjige rođenih ili vjenčanih,
  •     provjeriti svoj upis u registru birača,
  •     informirati se o ocjenama djeteta u školi (Popis škola u e-Dnevniku),
  •     provjeriti izabranog liječnika,
  •     naručiti Europsku karticu zdravstvenog osiguranja,
  •     zatražiti svoju elektroničku radnu knjižicu,
  •     informirati se o očekivanom iznosu mirovine,
  •     registrirati se kao potencijalni posloprimac,
  •     provjeriti uplaćene doprinose u drugi stup mirovinskog osiguranja,
  •     pribaviti potvrde od REGOS-a,
  •     provjeriti svoju poreznu knjigovodstvenu karticu,
  •     provjeriti svoje podatke u OIB sustavu ili
  •     administrirati svoj elektronički identitet.

Plan je u sljedećem razdoblju uključiti i sve ostale elektroničke usluge koje tijela javnog sektora trenutno pružaju građanima putem svojih internetskih stranica: od lokalne samouprave, županija do državnih institucija, ali i potaknuti institucije javnog sektora da razviju bolje i korisnički orijentirane elektroničke usluge.

Razvoj sustava e-Građani koordinira Ministarstvo uprave, a partneri su Agencija za podršku informacijskim sustavima i informacijske tehnologije (APIS IT d.o.o.), u dijelu razvoja Osobnog korisničkog pretinca, te Financijska agencija, u dijelu razvoja Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava. Za financiranje sustava e-Građani zaduženo je Ministarstvo financija. Pored toga, u razvoj sustava e-Građani trenutno su uključene i mnoge druge institucije: Ministarstvo unutarnjih poslova, Ministarstvo pravosuđa, Ministarstvo poljoprivrede, Porezna uprava, CARNet, SRCE, Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje, Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, Hrvatski zavod za zapošljavanje i REGOS.

Korisnička podrška

U okviru realizacije Projekta e-Građani uspostavljen je Kontaktni centar za e-Građane koji će pružati informativnu podršku građanima te odgovorati na tehničke upite za servise NIAS, Osobni korisnički pretinac, ePass, mToken i mojID. Kontakti na koje se građani mogu javiti su: telefon broj: 072 200 027 ili putem e-maila na: pomoc@e‑gradjani.gov.hr.

Za probleme u korištenju ostalih elektroničkih vjerodajnica ili probleme s korištenjem ostalih elektroničkih usluga, građani se trebaju javiti nadležnim institucijama putem istaknutih kontakata u sklopu tih istih servisa.

Saznajte više o sustavu e-Građani, kako postati e-Građanin, te počnite koristiti elektroničke usluge prijavom u svoj Osobni korisnički pretinac!

Izvor: vlada.gov.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari