Od sljedeće godine reflektirajući prsluci obvezni za bicikliste na svim cestama

Na saborskim klupama uskoro će se naći izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koje je u petak usvojila Vlada. Bude li dovoljno ruku za novi zakon, na snagu će stupiti izmjene najavljene još prošle godine.

Među brojnim izmjenama i dopunama, dosta
polemike, barem među biciklistima, izazvala je odredba da će svi
biciklisti ubuduće morati nositi reflektirajući
prsluk
za vrijeme vožnje noću ili u uvjetima smanjenje
vidljivosti na cestama neovisno o kategorizaciji i činjenici
nalaze li se u naseljenom mjestu ili ne. Do sad su morali samo na
javnoj cesti.

To znači praktički da će biciklisti praktički non stop morati
nositi reflektirajuće prsluke ukoliko ne žele riskirati kazne.
Vožnja od točke A do B u većini situacija podrazumjeva i
silaženje s biciklističke staze na  cestu, a uvjeti smanjene
vidljivosti podrazumjevaju vožnju po noći, sumraku, magli, kiši,
snijegu, pa čak i dimu i prašini.

Iz Sindikata biciklista žestoko su reagirali na ove izmjene
zakona.

MUP ne provodi postojeći zakon, pa predlaže još stroži. MUP
predlaže da svi biciklisti neovisno o upaljenim svjetlima
obavezno moraju imati i reflektirajuće prsluke ili drugu
reflektirajuću odjeću na svim cestama. Koliko se biciklističkih
noćnih nesreća dogodi zbog nepoštivanja postojećih obaveza
korištenja svjetala? Nitko ne zna, jer policija o tome uopće ne
vodi nikakvu evidenciju. Na temelju kojih dokaza onda traže
postroženje postojećih zakonskih obaveza? Nikakvih. Jedino
obrazloženje je: “jer mi tako mislimo”,
ističu iz Sindikata.

Također napominju kako postoji problem s biciklistima koji ne
koriste svjetla i da rješenje tog problema nije nametanje
reflektirajućih prsluka onima koji su zbog svojih svjetala
itekako vidljivi na prometnicama.

>>> Biciklisti oprez, evo za što vas sve
policija može kazniti

Bicikl je od svih gradskih prometala najmanje štetan za
ljude i okoliš, a naši vlastodršci kao da se natječu tko će
učiniti više da bicikliranje bude što neprivlačnije i
nepraktičnije za korištenje. I što skuplje. Valjda jer masovno
bicikliranje znači velike uštede u zdravstvu, cestogradnji i
uvozu goriva, a od toga je teško uzimati provizije.

Uprli smo koliko smo mogli, pripremili podatke, argumente i
postigli da se niz relevantnih organizacija iz Hrvatske i EU
uključe u javnu raspravu i zauzme stav, ali nije pomoglo
,
zaključuju u Sindikatu biciklista.

Zakon će po hitnoj proceduri na izglasavanje u Sabor, a njegova
primjena kreće od sljedeće godine.

SiB.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari