HTZ novi ignorantskim spotom naljutio Slavonce i Baranjce

Prije desetak dana Osijek i Baranja su na Danima Hrvatskog Turizma, održanima u Malom Lošinju, nagrađeni su od strane Hrvatske turističke zajednice.

Osijek je tako postao najuspješnija turistička destinacija
kontinentalne Hrvatske za 2017. godinu, a Baranja je proglašena
najboljom ruralnom destinacijom. Jučer je pak od strane HTZ-a
stigla nova “čestitka” Osijeku i Slavoniji i Baranji. Naime, u
promo spotu dugom 2:53 minute, Slavonija (bez Baranje) je
zastupljena čak 15 sekundi, a ništa bolje nisu prošle ni neke
druge regije poput Međimurja, Srijema, Varaždina pa čak i
perjanice hrvatskog turizma Istre.

>>> Osijek najuspješnija kontinentalna,
a Baranja najbolja ruralna destinacija u 2017.
godini

Takav ignorantski stav HTZ-a prema Slavoniji i Baranji izazvao je
i reakcije brojnih žitelja ovog kraja: “Kao da jedino Jadran
postoji, Slavonija i Baranja zanemarene, sramotno! Koliko tek
ljepota naša regija ima…”
samo je jedan od komentara na
spot koji će se zasigurno vrtjeti na brojnim svjetskim kanalima.

I ne bi tu bilo ništa čudno da primjerice HTZ nije u jednom od
svojih prethodnih spotova u potpunosti obrisao Baranju s
karte Hrvatske
, a u spotu koji predstavlja Slavoniju
prikazao kadrove koji uopće nisu snimljeni u Slavoniji. Zbog toga
smo od njih zatražili komentar.

”Novi promotivni spot sniman je na različitim
prepoznatljivim lokacijama u Hrvatskoj, a u samim počecima
promotivnog spota zastupljeni su kadrovi turističkog klastera
Slavonije u kojima su istaknuti neki od glavnih turističkih aduta
Slavonije poput gastronomije
(6 sekundi videa,
op.a
.). Nažalost, radi vremenske ograničenosti
promotivnih spotova nije moguće u istima prikazati sve ljepote,
atraktivnosti i destinacije Hrvatske te su u ovom spotu
većim dijelom zastupljene destinacije koje su
najprepoznatljivije potencijalnim turistima
, kao i
destinacije/lokacije koje su u određenoj vezi s akterima u samom
spotu,”
kažu u HTZ i na neki način potvrđuju razloge za
nastanak ovog teksta.

>>> VIDEO Pogledajte najnoviji promotivni spot
Hrvatske turističke zajednice

Vjerujemo kako već veliki broj ljudi u svijetu jako dobro
prepoznaje dubrovačke zidine, kao što i prepoznaje hrvatske
sportske vedete koji se nalaze u spotu, ali zar ne bi uloga HTZ-a
treba biti takva da razvija sve grane turizma podjednako?! Zašto
se spotom najviše promoviraju lokacije koje su svoje maksimalne
turističke kapacitete već i premašile? Godinama se upravo
Slavonija, a posebice Baranja, spominju kao neotkriveni
turistički raj i umjesto da se svijetu pokažu njezine ljepote uz
početnih, već navedenih šest sekundi videa, dobijemo još devet
sekudni u kojima se na čak jednu sekundu može vidjeti katedrala u
Đakovu te Mario Mandžukić u ugodnom druženju
negdje u Brodskoj Posavni.

Za komentar smo upitali i odgovorne u lokalnim turističkim
zajednicama, ali je njihov neformalni odgovor kako se nadaju da
će se ovakav stav njihove središnje ustanove s vremenom
promijeniti. 

“Lobiranje i rad turističkih djelatnika s našeg područja je
ključan za promjenu ove percepcije Slavonije. Nažalost, broj
djelatnika u lokalnim uredima HTZ-a je mali i možda i
nekvalitetno ekipiran za nešto više,”
kaže nam jedan od
djelatnika HTZ-a koji je želio ostati anoniman prije negoli je
dodao: ”Još puno mi moramo učinit da zaslužimo više od tih
par sekundi. Puno! Prvo mijenjat ljude koji su to trebali
predvidjet, a tek onda udariti po središnjem uredu HTZ-a”.

Bilo kako bilo, nama ostaje za nadati se kako će Osijek i ostatak
Slavonije i Baranje uspjeti stvoriti uspješnu turističku priču za
koju svakako postoji velik potencijal uz puno rada, ali i puno
više podrške na lokalnoj i nacionalnoj razini.

SiB.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari