Tjekom javne rasprave o prijedlogu izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama stigle su brojne primjedbe.
Taako udruga Rode te javna pravobraniteljica za djecu Helenca
Pirnat Dragičević predlažu zabranu vožnje djece u automobilu koji
nema ugrađene sigurnosne pojaseve. Osoba se smatra djetetom do 18
godine života. Pravobraniteljica u tom slučaju ide dalje te
predlaže da se svako izricanje prekršajne kazne zbog nepropisnog
prijevoza djece motornim vozilima prijavi nadležnom Centru za
socijalnu skrb radi poduzimanja mjera iz njihove nadležnosti jer
roditelji i članovi obitelji često nepropisno prevoze djecu, piše
Jutarnji list.
Također se predlaže prijava Centru ako su djeca zatečena
kako upravljaju osobnim automobilom, mopedom, motociklom,
traktorom i teretnim vozilom ili ako voze bicikl bez
kacige, svjetla, reflektirajuće opreme ili ako djeca, u
slučaju smanjene vidljivosti, pješače kolnikom a nisu označena
nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom. Javna
pravobraniteljica također predlaže da svi biciklisti do
18 godina starosti nose zaštitnu kacigu. Osim toga, ona
traži i uvođenje zabrane pušenja u vozilima tijekom
vožnje te obveznu ugradnju uređaja za kontrolu
alkoholiziranosti vozača u motorna vozila kojima se organizirano
prevoze djeca.
Ministarstvo unutarnjih poslova prije mjesec i pol dana u javnu
je raspravu uputilo prijedlog Zakona koji je pobudio velik
interes stručne i opće javnosti. U javnoj raspravi pristigla su
72 komentara na pojedinačne članke Zakona i 35 komentara na
cjelokupne izmjene Zakona. MUP izmjenama Zakona predlaže
drastično povećanje kazni za počinitelje prometnih prekršaja, a
najdrastičnija je novina privremeno oduzimanje vozila do
pravomoćnog okončanja prekršajnog postupka.
Kao što su mediji već pisali, vozilo može biti oduzeto
vlasniku koji nije počinio prekršaj, ali je vozilom
upravljao netko drugi i napravio prekršaj. Stoga Udruga hrvatskih
cestovnih prijevoznika traži pojašnjenje znači li ova odredba će
se vozila u vlasništvu pravnih osoba (autoškola, taxi,
rent-a-car, teretna vozila, kombi vozila, autobusi) kojima bi bio
počinjen prekršaj oduzimati stvarnim vlasnicima iako je prekršaj
počinio zaposlenik te pravne osobe ili neka treća osoba. Udruga
upozorava na Ustavom zajamčenu nepovredivost prava vlasništva te
traži pojašnjenje opravdanosti i postizanja svrhe kažnjavanja
oduzimanjem vozila koje nije u vlasništvu prekršitelja.
Također traže pojašnjenje i specificiranje izricanja zaštitne
mjere zabrane upravljanja motornim vozilom. Konkretno, primjenom
kojih kriterija će tijelo koje izriče zabranu odlučiti o tome
hoće li vozaču koji je počinio prekršaj upravljajući vozilom za
koje je potrebna B kategorija izreći zabranu upravljanja samo tom
kategorijom ili svim kategorijama.
U Hrvatskim autocestama predlažu da se slalom vožnja autocestom,
pretjecanje po zaustavnoj traci, požurivanje automobila ispred
sebe “blendanjem” ili trubljenjem, umjesto s predloženih 2000
kuna, kažnjava s 3000 kuna.
Također predlažu povećanje kazne za nekorištenje zimske
opreme, za fizičke osobe s predloženih 700 na tisuću do
2000 kuna, a za pravne osobe od tri do pet tisuća kuna. HAC
također traži da vozila u kvaru vlasnici sa zaustavne trake
uklone najkasnije sat vremena od zaustavljanja. U suprotnom to će
o trošku vlasnika učiniti nadležni za održavanje prometnice.
Sindikat umirovljenika Hrvatske oštro se suprotstavlja uvođenju
starosne dobi od 67 godina za produljenje vozačke dozvole.
Nakon zaprimanja svih prijedloga vidjet će se hoće li MUP
prihvatiti neke od ovih prijedloga, piše Jutarnji list.
Izvor: Vijesti.hr
Foto: PIXSELL