Među deset tisuća izlagača iz cijelog svijeta na vodećem europskom turističkom sajmu ITB u Berlinu predstavila se i Slavonija. Hrvatska turistička zajednica, osim na ITB-u koji će i ovog vikenda posjetiti gotovo 200.000 osoba, u suradnji s Veleposlanstvom RH u Berlinu omogućila je predstavljanje turističkih potencijala Osječko-baranjske županije i u Predstavništvu Baden-Württemberga.
U impozantnom prostoru pokrajinske Vlade nazvanom Dunavski salon
predstavljalo se 14 podunavskih zemalja, a Osječko-baranjska
županija, kao ovogodišnji partner Dunavskog salona, potencijale
Slavonije, Baranje i Srijema predstavila je filmom, pjesmom te
eno i gastro ponudom.
– Nakon nekoliko uspješnih prezentacija Slavonije kao
destinacije u Bavarskoj, dobili smo poziv iz Veleposlanstva da
isto učinimo i u pokrajini Baden-Württemberg. Istok Hrvatske na
njemačkom tržištu postaje vidljiva i poželjna destinacija
kontinentalnog turizma i to je ono na čemu radimo proteklih
godinu, dvije. Turizam više nije more i sunce. Dunav se na našem
području nameće kao izvrsna turistička okosnica oko koje se
razvila izuzetno kvalitetna eno i gastro ponuda. Vinogradi,
biciklističke rute, putovanja kruzerima samo su neke od
mogućnosti koje Dunav nudi, a poseban doživljaj pružaju plaže s
nepreglednim sprudovima okružene netaknutom prirodom – rekao
je župan Osječko-baranjske županije Ivan Anušić prilikom
predstavljanja.
– Ovdje se predstavlja 14 zemalja kao podunavske destinacije.
Na ovaj način pojačavamo svoju vidljivost. Iako je naš imperativ
i dalje na hrvatskom turistu, Njemačka je također tržište koje
nama treba. Osim toga, ovo je izvrsna prilika da od kolega iz
drugih zemalja koje su u turističkom smislu ispred nas, nešto i
naučimo te da razmijenimo iskustva – rekla je Tatjana Roth,
pročelnica Upravnog odjela za kontinentalni turizam
Osječko-baranjske županije.
Slavoniju kao kontinentalnu destinaciju, prema riječima direktora
HTZ-a Kristjana Staničića, Hrvatska turistička zajednica, ali i
Vlada RH gledaju kao neotkriveni turistički biser. Upravo zato i
najavljuju dodatna ulaganja u infrastrukturu koja će istoku
Hrvatske omogućiti bolju prometnu povezanost.
– U stalnom smo kontaktu sa Zračnom lukom Osijek gdje za sad
imamo suradnju s Wizzairom, vjerujem da ćemo intenzivirati
suradnju i s ostalim avio prijevoznicima i tour operatorima s
obzirom na Slavoniju i kontinentalni dio Hrvatske koji se u
turističkom smislu diže u posljednje vrijeme – rekao je
Staničić.
Tome u prilog ide i paket novih zakona, o čemu je u Berlinu više
govorio državni tajnik Ministarstva turizma Tonči Glavina.
– U Berlinu smo obavili značajne aktivnosti na turističkoj i
političkoj razini. Za ovu godinu imamo značajne planove i
investicije u vezi kontinentalnog turizma. Dani hrvatskog turizma
se ove godine održavaju u Slavoniji, no izrazito je bitno da su u
novoj reformi turističkog sustava kontinent i ruralna područja
najveći dobitnici jer ćemo nova značajna izvorna sredstva i
prihode donijeti u ta područja, a oni će biti korišteni za
zajedničko nastupanje, brendiranje, pozicioniranje, izlazak na
tržište i stvaranje naših kontinentalnih destinacija kao zasebno
prepoznatljivog turističkog proizvoda – kazao je
Glavina.
A zajednički turistički proizvod Vojvodine i Slavonije zasigurno
je Srednji Dunav koji se brandira kroz program prekogranične
suradnje dvaju zemalja. Poticanje razvoja turizma, podizanje
razine kvalitete i raznolikosti turističke ponude te promoviranje
zajedničke destinacije partneri na projektu Central Danube Tour
pokazali su posjetiteljima ITB-a.
– Cilj stvaranja destinacije Srednjeg Dunava je turistička
valorizacija Dunava kao jednog od najvrjednijih geografskih
brandova Europe i jače pozicioniranje Hrvatske na karti
podunavskih zemalja – rekla je Ivana Jurić, direktorica
Turističke zajednice Osječko-baranjske županije.
O prepoznatljivosti Slavonije govori i najveći bavarski tour
operator, vlasnik tvrtke I.D. Riva Tours Selimir Ognjenović koji
je među prvima svojim klijentima ponudio Slavoniju kao turističku
destinaciju.
– Pitali su me danas iz Dubrovnika zašto se toliko vidi
Slavonija, možemo li malo i o obali razgovarati. Sad kad nas
turistički sektor svijeta optužuje da smo pretrpani u nekim
segmentima turizma, osobito na obali, Slavonija pokazuje
inovativnost, pokazuje turističku snagu i mislim da je to odlično
za čitavu Hrvatsku. Prošle smo godine imali 890 ljudi koji su iz
Munchena preko naše agencije isključivo turistički posjetili
Slavoniju. Možda to nije puno u odnosu na milijunske brojke u
turizmu, ali uvijek ponavljam kako se prema svakom gostu treba
ponašati kao da je jedini, jer dok ne dođe prvi i drugi, neće
doći ni treći pa onda i milijunti putnik odnosno turist u
Hrvatsku. Svi su oni ambasadori kontinentalnog turizma jer kad su
se vratili u Njemačku svi su od reda rekli da ponovo žele
posjetiti Slavoniju i slavonsku priču prenose u svom okruženju.
Jako često mi kažu da je u Slavoniji tako lijepo kao što je bilo
u Bavarskoj prije dvadeset godina. To je ono što Slavoniju čini
jedinstvenom – istaknuo je Ognjenović.
Slavonija upravo njeguje autohtonost, tradiciju i osoban pristup
svakom gostu. Upravo je stoga i u Dunavskom salonu najveći
interes bio upravo za okuse i mirise – Slavonije.
– Drago mi je da se župan Anušić odazvao našem pozivu, jer
nakon turističkog filma i županovog govora, Nijemci su
oduševljeni ljepotama Kopačkog rita, Ergele, vinograda i vina.
Kad sam došao u Veleposlanstvo prošle godine, pitali su me gdje
je hrvatski štand i nismo ga baš mogli odmah naći. Danas kad
uđete u ovaj prostor vidite da Slavonija dominira i upravo smo to
i željeli postići ovim predstavljanjem – rekao je
veleposlanik RH u Berlinu Gordan Grlić Radman.
Zajedno s delegacijom Ministarstva turizma, župan Anušić održao
je i bilateralne sastanke s ministrima pokrajinske Vlade.
Ministar Guido Wolf istaknuo je kako je Dunavska strategija vrlo
važan temelj za suradnju Republike Hrvatske i Osječko-baranjske
županije s Baden-Wűrttembergom te je iskazao interes za
intenziviranje suradnje, za koju smatra da može biti win – win,
posebice kroz razvijanje prekogranične suradnje.
Državni tajnik Tonči Glavina je istaknuo da dunavska regija
posjeduje velik potencijal pri čemu RH namjerava preuzeti
aktivniju ulogu te je predložio da jedna od prvih zajedničkih
tema budućih razgovora bude i bolja suradnja sustava turističkih
zajednica.
– Osječko-baranjska županija u posljednje vrijeme pojačava
svoju prisutnost u Njemačkoj kroz turistička predstavljanja. a
upravo je i ovaj sastanak izvrsna prilika da se predstavimo i
poduzmemo određene predradnje. To je posebno relevantno uoči
listopada ove godine, kada RH preuzima predsjedanje Dunavskom
strategijom – rekao je Anušić.
Nakon sastanka održan je panel na kojem se razgovaralo o
digitalizaciji turističkih destinacija. Europa ovdje ima veliku
prednost jer je različitost zemalja vrlo zanimljiva turistima –
zaključeno je na panelu.
Gosti Dunavskog salona bili su najviši pokrajinski dužnosnici,
predstavnici turističkih agencija i drugi značajni dionici u
turizmu koji su uz bogatu ponudu domaćih specijaliteta svih 14
podunavskih zemalja, uživali i u acapella izvedbama hrvatskih
hitova vokalnog ansambla Akvarel iz Osijeka.