sustav crolibertas

Na autocesti A3 počinje postavljanje novog sustava naplate cestarine: Naplatne kućice odlaze u povijest

Luka Stanzl/PIXSELL

Prvi radovi započinju 4. studenoga na autocesti A3, gdje će biti postavljeno prvih sedam portala između Popovače i Novske

Od utorka kreće uvođenje potpuno novog, digitalnog sustava naplate cestarina pod nazivom Crolibertas, kojim Hrvatska ulazi u novu eru bez zaustavljanja na naplatnim kućicama. Vozači će tako moći prolaziti autocestama bez zadržavanja, dok će sustav automatski bilježiti prolaz i naplatu.

Crolibertas će se primjenjivati na svim autocestama kojima upravljaju Hrvatske autoceste (HAC), Bina Istra i Autocesta Zagreb–Macelj.

Radovi kreću na A3 između Popovače i Novske

Prvi radovi započinju 4. studenoga na autocesti A3, gdje će biti postavljeno prvih sedam portala između Popovače i Novske. Kako su izvijestile Hrvatske autoceste, tri portala bit će na samoj trasi autoceste, a četiri na ulazima — na lokacijama sadašnjih naplatnih postaja. Tijekom radova promet će se odvijati uz privremenu regulaciju, s povremenim zatvaranjem traka i kratkotrajnim zaustavljanjima prometa, osobito tijekom večernjih i noćnih sati.

212 portala i napredna IT infrastruktura

Projekt Crolibertas jedan je od tehnički i infrastrukturno najzahtjevnijih u prometnom sustavu Hrvatske. Uključuje postavljanje 212 portala diljem autocestovne mreže, ugradnju napredne IT opreme te građevinske radove pod prometom.

Paralelno s ugradnjom provodit će se testiranja funkcionalnosti opreme, a po završetku implementacije uslijedit će sveobuhvatna testiranja sustava na razini mreže.

Izvođač projekta je slovačka tvrtka SkyToll u suradnji s češkim TollNetom, a vrijednost ugovora iznosi gotovo 80 milijuna eura bez PDV-a. Financiranje je osigurano kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti.

Kako će funkcionirati digitalna naplata

Crolibertas će omogućiti potpuno beskontaktnu naplatu za osobna i teretna vozila. Sustav se temelji na dvije provjerene tehnologije — ALPR (automatsko prepoznavanje registarskih pločica) za laka vozila i DSRC za korisnike ENC uređaja. Time se omogućuje brža, sigurnija i učinkovitija naplata bez potrebe za zaustavljanjem, što znači kraj klasičnih naplatnih kućica i gužvi na autocestama.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest