ali samo uz pratnju

17-godišnjaci uskoro za volanom! Stižu nova pravila za vozačke dozvole

Ivica Benić/SiB.hr

Nova, niža dobna granica uvodi se i za profesionalne vozače – vozači kamiona moći će voziti s 18 godina, a autobusa s navršenih 21 godinom

Vozačku dozvolu za B kategoriju uskoro će moći dobiti i 17-godišnjaci, ali će na cestu smjeti samo u pratnji iskusnog vozača, uz probni rok od dvije godine, piše Net.hr.

“Morat će se voziti godinu dana s nekim do punoljetnosti i onda nakon toga još godinu dana. Tu će biti postroženi, mislim da će biti i ograničenja u snazi auta, odnosno motora. Pozdravljam to jer je korisno, neće mladi moći divljati i to je dobra priča”, kaže za RTL instruktor vožnje Krešimir Stunić Trulac.

Za mlade vozače predviđene su i strože kazne za vožnju pod utjecajem alkohola i nekorištenje sigurnosnog pojasa. Nova, niža dobna granica uvodi se i za profesionalne vozače – vozači kamiona moći će voziti s 18 godina, a autobusa s navršenih 21 godinom.

“Mislim, ideja je tu da se jednostavno to tržište te radne snage koje je deficitarno na neki način potpomogne mlađim ljudima koji će ući u sustav”, objašnjava profesor na Prometnom fakultetu Marko Ševrović.

Digitalne vozačke dozvole

Sustav se modernizira, pa bi i redovi na šalterima uskoro trebali postati prošlost. Vozačke dozvole bit će dostupne u digitalnom obliku na mobitelu, iako će fizička verzija i dalje ostati opcija za one koji je žele imati.

Digitalne vozačke omogućit će policiji razmjenu podataka s drugim državama Europske unije, pa se više neće moći izbjeći kazne u inozemstvu.
“Za nas je to bitno jer imamo puno stranih gostiju, Hrvatska je poznata kao auto destinacija u turizmu i realno sad možemo dobiti puno više podataka – netko u Njemačkoj ili Austriji možda ima neku mjeru ograničenja, a mi o tome ne znamo ili ne možemo vidjeti iz neke fizičke dozvole, a sad će to biti moguće”, rekao je ministar unutarnjih poslova Davor Božinović.

RTL Danas

Sigurnost u prometu prioritet

Novi propisi imaju za cilj povećati sigurnost u prometu.
“U Europskoj uniji godišnje pogine skoro 20 tisuća osoba. To su brojke koje su apsolutno neprihvatljive. Cilj je Europske unije do 2030. smanjiti to za pola – na 10 tisuća. Mi nismo ni blizu tog cilja tako da sve mjere i cijeli paket mjera ide u tom cilju da se te brojke pokušaju dovesti pod kontrolu”, naglašava Ševrović.

Rok trajanja i cijena novih dozvola

Vozačke dozvole za automobile i motocikle trebale bi vrijediti 15 godina, a za kamione i autobuse pet godina. Stariji vozači, osobito oni iznad 65 godina, mogli bi morati češće na liječničke preglede.

“Kod njih slabi ta motorika, pozornost, koncentracija. Čovjek kak stari tak je sporiji, a promet je sve brži, agresivniji. Ja bih čak uveo da se nakon 15 godina probaju propisi ponovno položiti pa da vidimo tko, gdje i zašto”, kaže Stunić Trulac.

Koliko će nove digitalne vozačke dozvole stajati građane, još nije poznato. Države članice EU-a imaju rok od tri godine da pravila unesu u svoje zakone te dodatnu godinu za provedbu, ali one koje su spremne mogu s primjenom krenuti i ranije.

Više u video prilogu RTL-a:

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest