
Prvo na simulator - onda na cestu - počele su radionice Sigurne vožnje električnih romobila. Žele se smanjiti crne brojke u prometu, a kako izgleda teorija i praksa pogledajte u video prilogu na kraju članka
Počele su radionice Sigurne vožnje električnih romobila, program kojeg je pokrenuo Hrvatski autoklub s ciljem smanjenja nesreća i povećanja sigurnosti svih sudionika u prometu. Radionice uključuju teorijski dio, ali i praktičnu vožnju na simulatoru koji realno prikazuje opasnosti na cestama, ali bez stvarnih posljedica, piše Net.hr.
RTL-ov novinar isprobao je simulator i odmah doživio sudar.
„Korištenje kočnice prednje samo 22 posto, a stražnje 7 posto, sudar sa 7 kilometara na sat.“ konstatira rezultate reakcije na incidentnu situaciju Mirko Vukotić, tajnik Auto-kluba Slavonac.
Greške vozača – brzina i neoprez
Srećom, nesreća se dogodila samo u kontroliranim uvjetima.
„Sve ono što ih ugrožava u prometu mi im možemo simulirati, ali u kontroliranim uvjetima, upozoriti ih gdje griješe.“ dodaje Vukotić.
Grešaka je, međutim, u stvarnom prometu mnogo. Najčešće se ističe – brzina.
„Minimalno 30 kilometara na sat, zamislite da je dijete izašlo, da je beba izašla, ne treba ni razmišljati što bi se dogodilo.“ kaže Gordana.
„Iza mene viče netko – makni se djedice, dvojica, trojica su prozujala.“ ističe Željko.
„Mnogo maloljetnika se vozi na tim romobilima, mislim da je jako opasno i za prolaznike kao i za njih same, tako da definitivno nije dobro.“ dodaje Jana.
Što zakon kaže o vožnji romobilom
Mnogi vozači romobila zaboravljaju da se na njih odnose jasno definirana pravila.
„Na romobilu se mora voziti isključivo s kacigom na glavi, jedan vozač, bez putnika, voziti romobil maksimalne snage do 0,6 kilovata i maksimalnom brzinom do 25 kilometara na sat.“ pojašnjava Ivan Pakšić, načelnik Sektora za javni red i sigurnost PU Osječko-baranjske.
Ukoliko se ne voze biciklističkom stazom, brzinu su dužni prilagoditi pješacima. Upravo zbog nepoštivanja tog pravila u Osijeku je na jednoj kritičnoj lokaciji vožnja romobila u potpunosti zabranjena.
„Prije svega zbog sigurnosti djece koje ovdje bude dosta na ovom novo obnovljenom igralištu, ali i svih građana općenito jer na žalost bilježimo porast prometnih nezgoda i to s težim ozljedama.“ rekao je Dragan Vulin, zamjenik gradonačelnika Osijeka.
Statistika nesreća: 113 teških ozljeda i dvije smrti
Podaci govore sami za sebe – u Hrvatskoj su vozači romobila u posljednjih 19 mjeseci sudjelovali u više od 700 prometnih nesreća. Rezultat: 113 teških ozljeda i dva smrtna slučaja.
„Na žalost u prometu imamo generaciju koja boluje od sindroma video igrice, u video igrici jure, dožive nezgodu, stisnu Escape tipku i kreću iz početka – u prometu, svakodnevnom Escape tipke nema.“ upozorava Vukotić.
Kršenje zakona nije rezervirano samo za mlade
Iako se često spominju mladi vozači, prekršitelja ima u svim dobnim skupinama.
„Sedamdesetogodišnjak koji nikada nije polagao vozački ispit, nema vozačku dozvolu je upravljao romobilom na kolniku u kružnom toku bez zaštitne kacige i postao je žrtva prometne nesreće svojom vlastitom krivnjom.“ navodi Pakšić.
Program Sigurne vožnje električnih romobila pokazuje se kao važan korak prema većoj sigurnosti. Najavljene zakonske izmjene mogle bi dodatno uvesti registracije, tečajeve ili čak ispite, kako bi romobili prestali biti opasnost i postali sigurno prijevozno sredstvo u gradovima.
Pogledajte cijeli video prilog i kako radi simulator:





