divljanje cijena se nastavlja

Ljetovanje na Jadranu pravi je luksuz: Pogledajte koliko je poskupio smještaj

Zvonimir Barisin/PIXSELL

Od ljeta 2022. cijene u ugostiteljstvu drastično su porasle: pizza je s 9 eura skočila na 16, lignje s roštilja skuplje su 70%, rižoto s kozicama 75%, a orada se u nekim restoranima prodaje i za 25 eura

Godinama građena reputacija Hrvatske kao atraktivne i pristupačne destinacije sve teže odolijeva stvarnosti – turisti, ali i domaći gosti sve više osjećaju udarac visokih cijena. Prema riječima turističkih djelatnika, uzroci su dublji – visoki troškovi života u zemlji preslikavaju se i na turističku ponudu, piše Net.hr.

Ponuda apartmana je šarolika, baš kao i cjenici. Lokacija, razina opremljenosti i sezona određuju koliko će gost platiti, a često i dubina njegova novčanika. U Splitu se, primjerice, noćenje u apartmanu može naći za oko 100 eura, dok luksuzniji smještaj s pogledom na more nerijetko prelazi 800 eura po noći.

Skok cijena u cijeloj zemlji

Anketa među više od 250 iznajmljivača otkriva: u Istri i na Kvarneru cijene je podiglo 30% iznajmljivača, u Dalmaciji 36%, dok je na sjeveru zemlje taj postotak još viši – čak 40%.

“Turizam nije skup, skupa je država. U cijeni smještaja su sadržani svi porezi i davanja, a Hrvatska je po tom pitanju jedna od najskupljih zemalja Europe”, istaknula je Hana Matić iz udruge Spasimo male obiteljske iznajmljivače.

I dok je privatni smještaj već luksuzan za mnoge, hotelski je još skuplji – noćenje za tročlanu obitelj u hotelu s četiri zvjezdice košta između 320 i 600 eura.

Usporedno s cijenama smještaja – rastu i cijene u restoranima

Od ljeta 2022. cijene u ugostiteljstvu drastično su porasle: pizza je s 9 eura skočila na 16, lignje s roštilja skuplje su 70%, rižoto s kozicama 75%, a orada se u nekim restoranima prodaje i za 25 eura.

“Da nam dolazi Elon Musk, možda bi mu to bilo prihvatljivo, ali za prosječnog gosta to su previsoke cijene. Vrijeme je izazovno i gosti očekuju razumniju politiku cijena”, rekao je Boris Podobnik iz udruge Glas poduzetnika.

Problem visokih cijena pogađa i lokalno stanovništvo koje se ne bavi turizmom, jer su prisiljeni kupovati u istim trgovinama i plaćati iste cijene kao i gosti, upozorava Emil Pavić, savjetnik u prodaji.

Turisti iz Njemačke – značajan pad dolazaka

Svibanjske turističke brojke donekle su spasili domaći gosti, no strani turisti, osobito oni iz Njemačke, u manjem su broju posjetili Hrvatsku. U usporedbi s prošlom godinom, zabilježen je pad dolazaka od 9%, a broj noćenja manji je za 17%.

Turistički djelatnici ostaju optimistični – očekuju da će lipanj nadoknaditi gubitke zbog drugačijeg rasporeda školskih praznika u Njemačkoj.

Luka Stanzl/PIXSELL

Premijer poručuje: S cijenama treba biti razuman

Premijer Andrej Plenković više je puta upozorio da nema potrebe za dizanjem cijena.

“Svi uključeni u turizam trebali bi biti mudri u formiranju cijena – jer konkurencija ne spava. I drugi imaju more, otoke, kulturu i baštinu. Mi nismo jedini,” naglasio je Plenković.

Manji broj turista ne mora nužno biti loš – ako potroše više i odu zadovoljni. Lani su strani gosti u Hrvatskoj ostavili rekordnih 15 milijardi eura. Sezona 2025. tek je krenula – a koliko će stvarno donijeti, znat ćemo na njenom kraju.

Više u video prilogu RTL-a:

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest