vozači - oprez!

Nova pravila: Rezultati psiho tretiranja ograničiti će brzinu i radijus kretanja budućih vozača

Prema novom naputku, koji je Hrvatska psihološka komora uputila u javnu raspravu, vozači će se ocjenjivati u rangu od 1 do 6

Vožnja automobila – pruža udobnost, olakšava život. Ali vozači sjedanjem za volan, u ruke primaju i oružje koje može ugroziti živote. Sve o novim pravilima koja bi u budućnosti mogla dočekati vozače donosi RTL.

“Ja sam dosta razmišljala o tome zato što malo i imam strah o vožnje i od toga da sam sudionik u autu. Mislim da mladi previše požuruju u to, a da razmisle jesu li spremi za vožnju i kako će to utjecati na njih”, kaže polaznica auto škole Tonka Pavić.

Čak 98 posto vozača bez problema prođe sve psihološke testove. “Apsolutno veliko ne – nisu spremni jer bih rekla da su ti testovi igra za malu djecu”, kaže instruktorica vožnje Sandra Merkl.

Nema s čim se instruktorica Sandra nije susrela.

“Imala sam slučaj da kažu ‘idemo proći kroz crveno svjetlo pa da vidimo kako će proći. Bune se kod dodirivanja volana ili pomoćnih komandi pa onda tu budu ishitrene reakcije, govore – ‘vi instruktori bojite se sudara pa hajmo doživjeti to!’ Bilo je svakakvih izjava koje nisu baš pri zdravoj pameti niti logici”, kaže Sandra.

Najmlađi i najstariji vozači – oprez! Rezultat na psihološkim testiranjima odsad vam može ograničiti radijus kretanja i dozvoljenu brzinu.

Prema novom naputku, koji je Hrvatska psihološka komora uputila u javnu raspravu, vozači će se ocjenjivati u rangu od 1 do 6. Pa bi se stariji ljudi smjeli kretati samo u određenom području da im se olakša svakodnevica, a zajamči sigurnost.

“Ako imamo indikacije da bi moglo doći do narušavanja psihičkog zdravstvenog stanja, tada stavimo vremensko ograničenje. Kad smatramo da je primjetna izrazita impulzivnost, da ne daj Bože strada dijete na cesti, tada se može napisati da osoba može voziti u pratnji odrasle osobe”, kaže psihologinja Ida Juranić.

Struka pozdravlja stroža psihološka testiranja. Upozoravaju da se vozačka dozvola počela doživljavati kao pravo, a ne privilegij.

“U principu cijelo vrijeme recidivisti, ljudi devijantnijeg ponašanja izazivaju puno veći broj nesreća nego ljudi koji se normalno voze. Mladi vozači nam više ne iskaču u statistici, čak nam raste broj nesreća koje izazivaju stariji. Imamo problem s generacijama koje su bile lošije obrazovane i školovane za vožnju”, kaže prometni stručnjak Marko Ševrović.

Ali i najiskusniji su podložni lošim danima i manjku koncentracije.

“Dosta ozbiljno pristupam toj odluci, ako se ne osjećam dobro u glavi, ne sjedam taj dan za volan”, kaže instruktorica Sandra.

Nekad je pametnije – stati na kočnicu.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest